Volkswagen a cerut joi, într-un document de poziție, ca implementarea noilor standarde de emisii ale UE să fie amânată cel puțin până în toamna anului 2026, mai târziu cu un an decât era prevăzut, cu scopul ca toate mașinile noi să respecte aceste standarde până în toamna anului 2027.
Constructorul auto ar putea respecta acest termen cu condiția ca legea să intre în vigoare la jumătatea anului 2024, ceea ce le-ar da constructorilor auto un preaviz de doi ani pentru a începe implementarea standardelor planificate și trei ani pentru a acoperi toate flotele lor noi, a declarat Volkswagen în documentul de poziție, citat de Reuters.
Țările Uniunii Europene și legiuitorii vor negocia în acest an propunerile ”Euro 7” privind limitele mai stricte pentru emisiile autoturismelor și pentru camioanele și autobuzele de mare tonaj, inclusiv pentru oxidul de azot și monoxidul de carbon.
Constructorii europeni de automobile se opun reglementărilor propuse privind emisiile, despre care susțin că sunt prea costisitoare și imposibil de implementat în ritmul la care se așteaptă Comisia Europeană, care susține că măsurile sunt necesare cât mai curând posibil pentru a reduce emisiile nocive.
Așteptarea ca noile norme să fie implementate începând cu iulie 2025 ar duce la oprirea producției pentru multe modele timp de mai multe luni în întreaga Europă, a declarat Volkswagen în documentul său de poziție.
Alte aspecte ale reglementării, precum limitările privind microparticulele provenite de la frânare și uzura pneurilor, ar trebui la fel amânate, a spus Volkswagen, fără a oferi o dată, subliniind lipsa furnizorilor sau a producției industrializate de anvelope care să îndeplinească noile cerințe.
Foto credit: Wolkswagen AG