Companii responsabile față de mediu și oameni

Investițiile în alternative la carne pe bază de plante sunt cele mai bune în reducerea emisiilor (studiu)

Investițiile în alternative la carne pe bază de plante duc la reduceri mult mai mari ale emisiilor responsabile pentru încălzirea climatică decât alte investiții ecologice, potrivit uneia dintre cele mai mari firme de consultanță din lume, scrie The Guardian.

Raportul Boston Consulting Group (BCG) a constatat că, pentru fiecare dolar, investițiile în dezvoltarea producției de alternativele vegetale la carne și lactate au dus la reduceri de gaze cu efect de seră de 3 ori mai mari comparativ cu investițiile în tehnologia cimentului verde, de 7 ori mai mult decât cele în clădiri verzi și de 11 ori mai mult decât investițiile în mașini cu emisii zero.

Producția de carne și lactate utilizează 83% din terenurile agricole și provoacă 60% din emisiile de gaze cu efect de seră ale agriculturii, asigurând doar 18% din calorii și 37% din proteine. Trecerea în dieta umană de la carne la plante înseamnă mai puțină pădure sacrificată pentru pășuni și nutrețuri și mai puține emisii de metan cu un puternic efect de seră produs de bovine și oi.

„Adoptarea pe scară largă a proteinelor alternative poate juca un rol marcant în abordarea schimbărilor climatice”, a spus Malte Clausen, partener asociat la BCG. „O numim oportunitatea climatică neexploatată (…) S-au făcut multe investiții în vehicule electrice, turbine eoliene și panouri solare, ceea ce este minunat și util pentru reducerea emisiilor, dar nu am văzut încă investiții comparabile [în proteine ​​alternative], deși e un domeniu care crește rapid”, a mai spus Clausen. „Dacă îți pasă cu adevărat de impact ca investitor, acesta este un domeniu pe care cu siguranță trebuie să-l înțelegi.”

Investițiile în proteine ​​alternative, inclusiv produse fermentate și carne cultivată în laborator, au crescut de la 1 miliard de dolari în 2019 la 5 miliarde de dolari în 2021, potrivit BCG. În prezent, aceste variante alternativ reprezintă 2% din carnea, ouăle și produsele lactate vândute la nivel mondial, dar vor crește la 11% în 2035 pe baza tendințelor actuale de creștere, se arată în raport. Acest lucru ar reduce emisiile cu o cantitate aproape echivalentă cu cele provenite din producția globală din sectorul aviației. Dar raportul BCG subliniază că această industrie ar putea crește mult mai repede, odată cu progresul tehnologic și reglementările de pe piață.

Studiul BCG include, de asemenea, și un sondaj în rândul a peste 3.700 de persoane din Marea Britanie, SUA, China, Franța, Germania, Spania și Emiratele Arabe Unite. S-a descoperit că 30% dintre consumatori ar trece la produse proteice alternative dacă ar avea un impact pozitiv asupra climei. Aprox. 90% dintre respondenți au spus că le-au plăcut unele dintre produsele alternative cu proteine ​​pe care le-au încercat, dar consumatorii se așteptau ca produsele să nu coste mai mult decât cele pe care le înlocuiesc.

Foto credit: Rawyal

Share this article
Prev Post

Campania „Pendlerbrezel” din Germania oferă câte 1 covrig bicicliștilor navetiști responsabili față de mediu

Next Post

„Well with Nature” – Concurs de fotografie despre natură lansat de AEM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next