Companii responsabile față de mediu și oameni

Volvo renunță la angajamentul de a vinde 100% mașini electrice până în 2030

Volvo Cars și-a revizuit angajamentul de a vinde numai vehicule electrice (EV) până în 2030, ajustându-și obiectivul pentru a permite ca până la 10% din vânzări să provină de la hibrizi plug-in.

Schimbarea vine ca răspuns la schimbarea condițiilor de piață și a cererii consumatorilor, susține producătorul, citat de publicația edie.

Inițial, în 2021, compania se angajase să nu mai vândă mașini pe benzină, diesel și hibride până la sfârșitul deceniului, cu un obiectiv pe termen scurt de 50% din vânzări complet electrice până în 2025.

Conform planului revizuit, Volvo vizează acum ca 50-60% din vânzări să fie electrificate până în 2025 și 90-100% până în 2030. Acest lucru va include o combinație de modele complet electrice și plug-in hybrid, cu până la 10% potențial formate din modele mild hybrid – o abatere de la obiectivul său inițial de a avea o gamă complet electrică până în 2030.

Revizuirea vine ca răspuns la mai multe provocări ale pieței, inclusiv progresul lent în implementarea infrastructurii de încărcare, reducerea stimulentelor guvernamentale în anumite zone și incertitudinea legată de noile tarife de import și export pentru vehiculele electrice.

Directorul general al Volvo Cars, Jim Rowan, a declarat: „Suntem fermi în credința noastră că viitorul nostru este electric.

„Cu toate acestea, este clar că tranziția către electrificare nu va fi liniară, iar clienții și piețele se mișcă la viteze diferite de adopție.

„Suntem pragmatici și flexibili, păstrând în același timp o poziție de lider în industrie în ceea ce privește electrificarea și sustenabilitatea.”

Modelele complet electrice au reprezentat 25% din vânzările totale ale Volvo Cars în luna august, iar vânzările de modele electrificate au crescut cu 47% de la an la an.

Obiective de reducere a emisiilor de carbon

Volvo și-a ajustat, de asemenea, obiectivele de reducere a emisiilor de CO2. Până în 2030, compania își propune acum să reducă emisiile de CO2 per autovehicul cu 65-75% față de nivelul de referință din 2018, în loc de obiectivul anterior de reducere cu 75%.

Pentru 2025, compania vizează o reducere de 30-35%, față de obiectivul său anterior de 40%.

În ciuda revizuirii obiectivelor sale în materie de electrificare, gigantul auto își menține angajamentul de a obține emisii nete de gaze cu efect de seră (GES) zero până în 2040.

Foto: Getty Images

Share this article
Prev Post

Unu din cinci decese în rândul copiilor mai mici de un an din Europa și Asia Centrală, legat de poluarea aerului (UNICEF)

Next Post

Start „Crearea de păduri urbane în Municipiul Tulcea” cu aproape 2.500.000 de puieți plantați pe o suprafață de peste 61 de hectare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next