Studiul publicat recent de Unilever arată că că 63% dintre cei 232 de respondenți creează mai mult conținut legat de sustenabilitate în 2023, comparativ cu anul trecut, iar 76% doresc să genereze și mai mult conținut din zona de sustenabilitate în viitor.
Majoritatea însă (84%) se confruntă cu cel puțin o barieră care îi împiedică să transmită publicului conținut legat de sustenabilitate sau de mediu, iar teama de greenwashing a fost obstacolul cel mai frecvent menționat, de 38% dintre creatorii de conținut.
Alte bariere invocate de influenceri se referă la dificultatea de a face tranziția de la obiectivul principal al conținutului lor la sustenabilitate și la faptul că nu se simt suficient de bine informați cu privire la aspectele cheie ale sustenabilității.
Citește și: 55% dintre marile companii s-au angajat să adopte modelul circular de business (Studiu)
91% dintre respondenți și-ar dori un mai bun acces la conținutul de sustenabilitate, sprijin direct pentru a pune întrebări despre briefurile de sustenabilitate, sprijin în abordarea comentariilor publicului și acces la informații demne de încredere despre mediu.
Un studiu anterior al Unilever a constatat că 78% dintre consumatori spun că influencerii au cel mai mare impact asupra alegerilor lor responsabile, ceea ce însemană că există un potențial imens pentru creatorii de conținut potențați în zona de sustenabilitate.