Un nou studiu arată că, deși 77% dintre consumatorii europeni au o părere pozitivă despre ambalajele reutilizabile, 78% dintre aceștia își exprimă îngrijorarea cu privire la igiena produselor în ambalaje reutilizabile și doar 30% înțeleg pe deplin acest concept, existând confuzii în ceea ce privește reutilizarea la domiciliu sau la serviciile de reîncărcare ale comercianților.
22% dintre consumatori au declarat că ar necesita „prea mult efort” pentru a returna ambalajul la punctul de cumpărare.
Sondajul, publicat de Stora Enso, unul dintre principalii furnizori de produse regenerabile în domeniul ambalajelor, biomaterialelor și al construcțiilor din lemn, și citat de publicația Circular, a fost realizat pe un eșantion de peste 7.000 de consumatori cu vârsta între 18 și 64 de ani, din Marea Britanie, Germania, Franța, Italia, Spania, Polonia și Suedia.
Cercetarea relevă, de asemenea, că soluțiile de ambalare din carton reciclabil reprezintă opțiunea preferată de mulți consumatori, 51% dintre respondenți preferând acest material datorită posibilității de reciclare și 52% pentru ușurința de reciclare. De asemenea, 75% consideră reciclarea ambalajelor ca fiind o formă de reutilizare.
Atunci când au fost întrebați despre preferințele lor în materie de ambalaje pentru produse proaspete, lapte, sucuri, detergent de rufe și cafea la pachet, pentru patru din cinci dintre aceste produse majoritatea consumatorilor au declarat că preferă un recipient din carton care să poată fi reciclat la domiciliu.
Cercetarea arată că europenii vor ca retailerii cu amănuntul și restaurantele să ofere programe de ambalaje reutilizabile.
71% consideră că este important ca aceste business-uri să depună eforturi pentru a oferi opțiuni de ambalaje reutilizabile, iar 73% cred că comercianții cu amănuntul, cum ar fi magazinele alimentare, ar trebui să ofere servicii de reîncărcare.