Jumătate dintre cele mai mari 2.000 de companii listate la bursă din lume și-au stabilit obiective de a ajunge la emisii nete zero până la jumătatea secolului, însă doar o mică parte dintre acestea respectă liniile directoare stricte ale Organizației Națiunilor Unite în ceea ce privește angajamentele de calitate, se arată într-un raport publicat luni, citat de Reuters.
Net Zero Tracker, un consorțiu independent de analiză care include Universitatea Oxford, a declarat că obiectivele corporative ale companiilor din Clasamentul Forbes Global 2000 au crescut cu 40%, ajungând la 1.003 în octombrie 2023, de la 702 în iunie 2022.
Cu toate astea, doar 4% dintre obiective îndeplinesc criteriile stabilite de campania „Race to Zero” a ONU, unul dintre acestea referindu-se, de exemplu, la abordarea tuturor emisiilor, prin începerea imediată a reducerii acestora și prin includerea unei actualizări anuale a progreselor înregistrate cu privire la obiectivele intermediare și pe termen lung.
Dintre cele 1003 de companii, doar 37% au un obiectiv care acoperă emisiile din domeniul de aplicare 3 (Scope 3) sau cele legate de lanțul valoric al companiei.
„Având în vedere că stabilirea unor obiective zero net credibile reprezintă un indicator pentru companiile care gândesc în perspectivă și sunt pregătite pentru viitor, se pune o întrebare simplă: firmele în care investim, pentru care lucrăm și de la care cumpărăm se află de partea corectă sau greșită a liniei?” a declarat John Lang, lider de proiect, Net Zero Tracker.
Foto: wirestock – freepick