Companii responsabile față de mediu și oameni

83% dintre proprietarii de locuințe din România au luat măsuri pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuințelor, în ultimii 3 ani (Studiu ING)

ING Eficiență Energetică ECSR
ING Eficiență Energetică ECSR

Potrivit unui studiu realizat de Ipsos pentru ING în 7 țări, majoritatea proprietarilor de locuințe din România (83% dintre cei chestionați) afirmă că au luat măsuri pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuințelor în ultimii 3 ani, în special prin îmbunătățirea izolației termice și reducerea consumului de energie al dispozitivelor, similar cu răspunsurile agregate în toate cele 7 țări vizate (media generală). Doar 8% dintre proprietarii de locuințe din România au afirmat că și-au instalat panouri solare, mai puțin de jumătate față de media generală de 19%.

Pentru proprietarii de locuințe care au luat măsuri de eficientizare energetică, economisirea costurilor cu energia a fost principalul motiv pentru care au făcut acest lucru (pentru 84% în România vs 78% media generală). Considerentele de sustenabilitate au reprezentat principalul motiv pentru 13% dintre românii întrebați, față de 20% la nivelul întregului studiu (media generală).

Citește și: ING Bank România susține cu 2 milioane de euro două programe din cadrul Platformei de mediu pentru București

Conștientizarea joacă un rol esențial în procesul de tranziție a societății către o economie verde, iar studiul ne arată că majoritatea românilor chestionați (6 din 10) consideră că acțiunile lor în calitate de consumatori pot avea un impact privind sustenabilitatea. Este un semnal pozitiv, în condițiile în care opțiunile de achiziție și finanțare a soluțiilor eficiente energetic devin tot mai avantajoase și mai diverse. La ING, de exemplu, sprijinim alegerile mai sustenabile ale clienților persoane fizice, prin credite ipotecare și de nevoi personale (eco-loans) cu dobândă redusă pentru achiziția de locuințe sau produse prietenoase cu mediul: panouri solare și fotovoltaice, mașini electrice sau hybrid plug-in.” Iulia Rusu, Retail Business Strategy Manager, ING Bank România

Studiul mai relevă că cele mai importante 3 criterii în determinarea prețului pe care românii care vor să-și cumpere o locuință sunt dispuși să-l plătească sunt, în ordinea relevanței:

Citește și: ING Bank susține energia verde, sprijinind cu peste 32 milioane de lei grupul Adrem

  • proximitatea față de facilități (ex. magazine, școli, servicii medicale etc.);
  • eficiența energetică;
  • proximitatea față de mijloace de transport.

Sondajul internațional pe tema locuințelor a fost efectuat de Ipsos pentru ING, prin chestionare online aplicate pe eșantioane reprezentative național în 7 țări: Germania, Olanda, Belgia, Spania, Turcia, România și Polonia. Studiul s-a desfășurat în perioada octombrie-noiembrie 2023. În România, sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1000 de respondenți.

Citește și: 155.000 de ambalaje colectate de Danone în cadrul campaniei de reciclare dezvoltată alături de PENNY și Tetra Pak 


Share this article
Prev Post

ING Bank România susține cu 2 milioane de euro două programe din cadrul Platformei de mediu pentru București

Next Post

MOL România şi Fundaţia pentru Parteneriat au lansat ediția 2024 a programului de finanțare Spații Verzi, cu un buget total de peste 850.000 lei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next