Piața mondială a articolelor de îmbrăcăminte second-hand va fi 350 de miliarde de dolari până în 2028 și va reprezenta 10% din piața mondială a modei până în 2025, potrivit unui raport publicat recent, citat de Just Style.
Resale Report, realizat de GlobalData pentru magazinul online de îmbrăcăminte de ocazie Thredup, arată că sectorul second hand a crescut de 15 ori mai repede decât cel clasic al comerțului cu amănuntul în 2023. Cu 163 de branduri care dețineau magazine de resale în 2023, comercianții îmbrățișează deja oportunitățile oferite de noua piață.
„Unul dintre motivele pentru care second hand-ul crește atât de rapid este faptul că piața este determinată de o serie de factori, mai degrabă decât de un singur factor.” a declarat analistul de retail al GlobalData, Neil Saunders, pentru Just Style. „Există un aspect legat de raportul calitate-preț, care a devenit mai important într-o perioadă de inflație puternică. Există un unghi al sustenabilității, care îi face pe mulți să fie predispuși favorabil economiei circulare, și există un unghi al individualității, în care consumatorii apreciază unicitatea produselor disponibile la mâna a doua.”
Saunders preconizează că, între 2023 și 2028, piața globală de second-hand va crește cu 77,8%. El se așteaptă ca sectorul de resale din Asia să înregistreze cea mai rapidă creștere și să ajungă la o valoare de 150 de miliarde de dolari până în 2028, ceea ce o va face cea mai mare piață globală, urmată de Europa.
În prezent, piața asiatică se află încă la început, dar numărul tot mai mare de platforme de revânzare online stimulează intereseul consumatorilor pentru acest sector.
În timp ce platformele de resale precum Depop, Vinted și ThredUp au avut succes în Occident, altele, precum Plum (cunoscută și sub numele de Hongbulin) și DeWu, sunt în căutarea succesului pe piața asiatică.
Sursa foto: Pixabay