Companii responsabile față de mediu și oameni

Campanie de crowdfunding lansată de cooperativa de energie Elektropionir din Serbia pentru construirea a două centrale solare comunitare

Cooperativa de energie Elektropionir, din Serbia, a demarat o campanie de crowdfunding pentru a construi împreună cu localnicii două centrale solare în satele de pe muntele Stara planina. Panourile vor fi instalate pe acoperișurile clădirii consiliului local din Temska și ale centrului cultural din satul Dojkinci. Fondurile strânse din campanie vor fi gestionate de cooperativă, iar întregul venit va fi direcționat către comunitatea locală.

Energia solară este nelimitată în Serbia și este disponibilă pentru toată lumea, nu doar pentru câțiva aleși, a declarat Ana Džokić de la cooperative de energie Elektropionir. Campania permite descentralizarea producției de energie și includerea diverșilor participanți la tranziția energetică, ceea ce este necesar pentru ca societatea să depășească impactul deja evident al schimbărilor climatice, a subliniat ea.

Prin această campanie, Elektropionir intenționează să demonstreze că toți cetățenii pot fi promotorii tranziției către energia durabilă și că o astfel de poziție nu este rezervată doar marilor investitori. Energia trebuie să fie curată și poate fi deținută de comunitate, adaugă comunicatul.

Cetățenii pot ajuta în mod direct, donând prin intermediul platformei Donacije.rs. Întregul venit din vânzarea energiei electrice produse de unitățile fotovoltaice de pe acoperiș va fi donat grupurilor și organizațiilor locale pentru activități care îmbunătățesc bunăstarea comunității. Valoarea totală a proiectului este de 14.300 de euro.

Membrii grupului Elektropionir, fondat în 2019, au strâns deja jumătate din suma necesară de la donatori și din fonduri proprii. Cooperativa a declarat că va folosi orice surplus de bani pentru a planifica și a strânge mai mulți bani pentru construirea unor centrale solare mai mari.

Share this article
Prev Post

Unilever și Geno dezvoltă alternative biotehnologice în locul materiilor prime dăunătoare mediului pentru fabricarea produselor de curățare și îngrijire personală

Next Post

Implicarea în comunitate și așteptările de CSR ale cetățenilor din Europa Centrală și de Est. Românii, printre cei mai sensibili la cauzele sociale și practicile responsabile ale mediului de afaceri (studiu)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next