Companii responsabile față de mediu și oameni

Peste 350.000 de utilizatori Bonapp au redus risipa alimentară, dar și cheltuielile cu mâncarea (Studiu)

Bonapp Founders ECSR
Bonapp Founders ECSR

Un sondaj recent realizat de Bonapp (bonapp.eco) cu ocazia Zilei Internaționale de Conștientizare a Risipei de Alimente (29 septembrie), a relevat că 90% din cei 350.000 de utilizatori ai săi au devenit mai conștienți de această problemă și aproape jumătate au luat măsuri active pentru a gestiona mai bine risipa în gospodăriile lor.

Într-o țară în care se aruncă anual 70 kg de alimente per locuitor (conform raportului Programului Națiunilor Unite pentru Mediu), Bonapp are un impact semnificativ în creșterea gradului de conștientizare cu privire la risipa alimentară. În același timp, promovează obiceiuri mai bune care duc la economii pentru gospodării și reduc cantitatea de alimente risipite, potrivit unui sondaj recent.

Colectarea informațiilor s-a desfășurat online, în perioada 6 – 26 septembrie și au fost înregistrate mai bine de 5.000 de răspunsuri de la utilizatori ai aplicației. Din punct de vedere demografic, 80% dintre respondenți sunt femei și 20% dintre aceștia, bărbați, cu vârste cuprinse între 24 și 59 de ani. Cei mai mulți respondenți se află din orașele București, Cluj-Napoca și Iași.

Aplicația influențează pozitiv comportamentul consumatorilor, încurajându-i să adopte obiceiuri de cumpărare mai inteligente și să îmbunătățească modul în care depozitează alimentele pentru a prelungi perioada de consum a acestora. În plus, aplicația are un impact pozitiv asupra bugetului utilizatorilor, sprijinindu-i să-și planifice mesele în jurul alimentelor achiziționate în regim de vânzare accelerată.

De la lansarea aplicației, în luna Noiembrie 2021, estimările arată că au fost salvate cel puțin 450 tone de alimente. Platforma Bonapp este utilizată lunar de 1200 de comercianți în București, Cluj, Iași și Timișoara, și mai bine de 350.000 de clienți la nivel național, urmând să continue extinderea parteneriatelor în cât mai multe orașe ale țării.

„Rezultatele studiului ne încurajează să continuăm extinderea rețelei de parteneri și să facem aplicația disponibilă la nivel național. Suntem mândri că vedem că utilizatorii noștri sunt mai conștienți de risipa alimentară și apreciază impactul aplicației în viața lor. De asemenea, tot mai mulți parteneri, îndeosebi cei care ne-au fost alături de mai bine de 1 an, au integrat aplicația în mai buna gestiune a stocurilor și, pentru cei care și-au luat angajamentul de a păstra un standard ridicat al calității și o ofertă generoasă, o astfel de soluție este mai mult decât binevenită, îndrăznim să spunem că este necesară chiar. Suntem bucuroși să sprijinim întreprinderile, consumatorii și să avem, de asemenea, un impact durabil,” a declarat Diego Roy de Lachaise, CEO Bonapp.

Începând de anul acesta, aplicația mobila Bonapp a inițiat expansiunea națională, adresându-se astfel unui public mai larg, cu scopul final de a avea un impact asupra risipei alimentare la nivel național și solidificând totodată parteneriatul cu lanțul de supermarketuri PENNY – partener strategic în această misiune.

Care sunt rezultate sondajului?

  • 90% dintre respondenți au devenit mai conștienți de problema risipei alimentare de când au aflat despre aplicația Bonapp.
  • 48% dintre aceștia consideră că Bonapp i-a ajutat să reducă risipa alimentară în gospodăria lor prin intermediul comunicărilor în jurul subiectului.
  • O treime dintre cei care consideră că au redus risipa în gospodării estimează că au reușit să reducă pierderile într-un procent de 10 până la 30%.
  • Pentru 44% dintre respondenți, bonapp.eco i-a făcut mai conștienți de modul în care gestionează alimentele, în timp ce pentru 23%, aplicația i-a influențat să adopte practici mai bune de depozitare a alimentelor.
  • Jumătate dintre respondenți cred că bonapp.eco joacă un rol foarte important în reducerea risipei în general.

În ceea ce privește îmbunătățirea comportamentelor de consum, 35% dintre respondenți cumpără doar ce au nevoie, 26% cumpără mai multe produse aproape de data de expirare, iar 20% își planifică mai bine mesele.

”Cei care cunosc astfel de aplicații din alte țări am fost poate printre primii care am utilizat cu încredere aplicația. Este de la sine înțeles că majoritatea afacerilor au aceste cantități pe care nu reușesc să le comercializeze sau doneze, iar asta este o soluție foarte inspirată” a spus Claudia, una din utilizatorii Bonapp.

”Multe produse au prețuri mari pe piață în prezent și, de multe ori, nu ești convins că merită, sincer. Pentru mine e un mod de a testa într-un fel oferta unui comerciant, după care, sigur, poate deveni cofetăria noastră preferată” ne-a povestit Adi, utilizator Bonapp încă din 2021.

Share this article
Prev Post

Gheţarii elveţieni au pierdut 2,5% din volumele lor în 2024

Next Post

Între 10-13 octombrie, nu ratați ENERGY EXPO la Hala Laminor: Soluții pentru eficiență energetică, vehicule electrice și tehnologii inovatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next