Companii responsabile față de mediu și oameni

New York devine primul oraș din SUA care implementează taxa de congestie

New York a marcat duminică un moment istoric, devenind primul oraș din Statele Unite care a implementat o zonă cu taxă de congestie, după ce acest program controversat menit să reducă traficul și să genereze miliarde de dolari pentru transportul public local a înfruntat ani de întârzieri și contestații juridice, scrie Financial Times.

Autoritatea de Transport Metropolitan (MTA) din New York a anunțat că zona de decongestionare, care se întinde de la baza Central Park până la extremitatea sudică a Manhattan-ului, este acum „pe deplin funcțională”. Șoferii care intră în cele mai aglomerate cartiere ale Manhattan-ului în orele de vârf vor plăti o taxă de congestie de 9 dolari.

Programul, care a fost temporar suspendat de guvernatorul New York-ului Kathy Hochul în iunie anul trecut înainte de a fi reluat cu o taxă mai mică decât cea inițială de 15 dolari, este proiectat să reducă numărul vehiculelor care intră în zonă cu aproximativ 10% zilnic. Se estimează că acesta va genera 15 miliarde de dolari pentru MTA, fonduri destinate proiectelor de transport public.

Președintele MTA, Janno Lieber, a declarat la evenimentul de lansare: „Am lucrat la acest proiect timp de cinci ani, dar este suficient să stai cinci minute în centrul orașului pentru a înțelege că trebuie să rezolvăm problema traficului (…)”

Programul prevede tarife diferențiate: taxa se reduce la 2,25 dolari pentru șoferii care călătoresc noaptea între orele 21:00 și 5:00 în zilele lucrătoare și între 21:00 și 9:00 în weekend. Camioanele mici vor plăti 14,40 dolari pentru a intra în Manhattan în orele de vârf, în timp ce vehiculele mai mari vor plăti o taxă de 21,60 dolari.

Cu toate acestea, viitorul programului rămâne incert. Republicanii fac presiuni asupra președintelui ales Donald Trump pentru a revoca aprobarea federală, în timp ce unii legislatori GOP solicită noi legi pentru a bloca taxele de congestie.

O încercare recentă a statului New Jersey de a bloca programul în instanțele federale, solicitând zeci de milioane de dolari ca despăgubire pentru daunele aduse mediului din cauza creșterii traficului de partea cealaltă a râului Hudson, a eșuat.

Implementarea acestui program vine după ce New York a fost numit cel mai congestionat oraș la nivel global de către platforma de monitorizare a traficului Inrix, șoferii petrecând în medie 101 ore pe an în trafic, cu un impact economic negativ de 9,1 miliarde de dolari asupra economiei locale.

Sursa foto: Freepik

Share this article
Prev Post

Mircea Fechet la Digi24 despre obligativitatea colectării selective a deșeurilor textile în România

Next Post

Vânzările de mașini electrice din Germania se prăbușesc după eliminarea subvențiilor guvernamentale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next