Industria auto germană se pregătește pentru un an dificil, marcat de provocări semnificative în tranziția către vehiculele electrice și constrângeri economice importante, relatează dpa.
Potrivit Asociației Germane a Industriei Automotive (VDA), anul 2025 va fi crucial pentru sectorul auto german. Hildegard Müller, președintele VDA, a subliniat necesitatea unor schimbări fundamentale, declarând: „Avem nevoie de un salt substanțial, nu de pași mărunți.”
Provocări în electromobilitate
- necesitatea creșterii vânzărilor de vehicule electrice cu aproximativ 75% pentru a respecta noile limite de emisii CO2 impuse de Uniunea Europeană
- scăderea cu 9% a vânzărilor de vehicule electrice în 2024
- reducerea cotei de piață a vehiculelor electrice la 13,6% în UE
Transformarea industriei către electromobilitate va avea consecințe semnificative:
- VDA estimează pierderea a aproximativ 190.000 de locuri de muncă până în 2035
- 46.000 de poziții au fost deja eliminate
- producția totală de autovehicule va rămâne relativ stabilă, în jurul a 2,8 milioane de unități
Cancelarul Olaf Scholz a sugerat sprijinirea industriei prin posibile subvenții directe pentru producția de vehicule electrice în Germania, dar și încurajarea dezvoltării unei game din ce în ce mai competitive de modele electrice
Alte provocări în industrie
- potențiale taxe din partea SUA sub noua administrație
- costuri ridicate de conformare cu reglementările UE
- nevoia extinderii infrastructurii de încărcare
Volkswagen, spre exemplu, anticipează costuri de aproximativ 1,5 miliarde de euro doar pentru nerespecatrea standardelor de emisii.