Kaufland și-a redus în 2021 amprenta de carbon cu 1.400 de tone pentru lanțul de aprovizionare, cu 10% peste valoarea înregistrată în 2020, iar cantitatea deșeurilor generate a scăzut cu 35%, ajungând la aproape 160.000 de kg. În ceea ce privește protejarea pădurilor, Kaufland a economisit anul trecut peste 1.400.000 dm³ de lemn, cu 24% mai mult față de anul trecut.
Kaufland își consolidează astfel poziția în rândul companiilor lider din industria FMCG din România în procesul de tranziție către economia circulară, având unul dintre cele mai sustenabile lanțuri de aprovizionare.
Performanțele din 2021 i-au asigurat companiei, pentru al doilea an consecutiv, certificatul de sustenabilitate din partea CHEP, lider în închirierea paleților reutilizabili destinați transportului de produse. Utilizarea paleților albaștri CHEP în locul paleților albi clasici se traduce într-o optimizare a consumului de resurse și o reducere a gradului de poluare și a cantității de deșeuri.
Pentru acest certificat, calculele au fost efectuate prin metodologia RDC IS014044, în conformitate cu studiul european Life Cycle Analysis. Life Cycle Analysis este o metodă de evaluare a impactului unui produs asupra mediului, pe parcursul ciclului său de viață.
Kaufland investește constant în acțiuni de protejare a mediului înconjurător și s-a angajat să susțină și să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizația Națiunilor Unite (ONU), cu focus pe obiectivul 12 – Producție și consum sustenabil, dar nu numai. Investițiile constante în acțiuni și programe de mediu i-au adus companiei Kaufland România în 2021, pentru al patrulea an consecutiv, titlul de „Cea mai sustenabilă companie din România”, conform CST Index.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.350 de magazine în 8 țări, 139.000 de angajați și o rețea de 152 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață.