Companii responsabile față de mediu și oameni

Auchan a lansat Luna Climatului – o campanie integrată de mobilizare comunitară și conștientizare a impactului schimbărilor climatice

Auchan România a lansat Luna Climatului, o amplă campanie de conștientizare a impactului schimbărilor climatice, care include o serie de inițiative externe și interne ce promovează angajamentele companiei din Planul pentru Climat 2030. Auchan își va mobiliza astfel atât angajații, cât și clienții să ia parte pe parcursul lunii octombrie la diverse activități prin care pot contribui activ la diminuarea amprentei de carbon și la protejarea mediului înconjurător.

În acest sens, clienții Auchan vor putea participa în magazinele retailerului la degustări de produse marca Auchan prietenoase cu mediul: alimente ecologice, vegane și produse fabricate într-un mod sustenabil. De asemenea, în perioada 14-16 octombrie, între 16:00 și 20:00, hipermarketurile Auchan Berceni, Cotroceni și Crângași vor găzdui sesiuni de informare pentru clienți, livrate de formatori acreditați, despre schimbările climatice și măsurile ce pot fi luate pentru reducerea efectelor acestora. Programul complet al sesiunilor va fi disponibil pe canalele de social media Auchan România.

În aceeași perioadă (14-16 octombrie), cu ocazia Zilei Alimentației, clienții vor putea achiziționa din zona Gastro a fiecărui hipermarket Auchan din țară unul dintre cele patru meniuri vegane dezvoltate de Răzvan Exarhu, cu scopul de a încuraja consumul de alimente pe bază de proteină vegetală, ca măsură de reducere a amprentei de carbon. Toate veniturile generate din vânzarea acestor meniuri vor fi donate către ONG-ul partener, Banca pentru Alimente.

De asemenea, ca parte a angajamentului său de protejare a planetei, Auchan va susține noi acțiuni de plantare pentru reîmpădurirea zonelor afectate de deșertificare. Astfel, începând cu luna noiembrie, din vânzările fiecărui castor de pluș Titi Pădurarul, confecționat din sticle de plastic reciclate, Auchan va dona câte 15 lei pentru derularea unor acțiuni de plantare în mai multe județe din țară, alături de Viitor Plus.

Intern, angajații Auchan România vor lua parte în luna octombrie la formări de tip „frescă climatică”, un instrument educativ accesibil și interactiv, menit să explice elementele științifice ce stau la baza schimbărilor climatice, pentru o mai bună înțelegere a impactului pe care activitatea umană o are asupra mediului înconjurător.

De asemenea, ca parte a Programului de Sustenabilitate Personală (PSP), compania lansează și o aplicație ce furnizează fiecărui angajat statistici privind amprenta proprie de carbon generată de utilizarea contului profesional de email și spații de lucru, precum și recomandări de reducere a acesteia.

„În fața marii provocări climatice, ne dorim să punem toate resursele și energia noastră în scopul protejării Planetei. Obiectivele Planului pentru Climat 2030 sunt ambițioase, iar în procesul  de implementare ne bazăm în primul rând pe angajații noștri, pe clienții și partenerii noștri, pe care ne-am propus să-i informăm, să le acordăm suport în educarea privind aspectele tehnice și să îi implicăm alături de noi în fiecare pas, pentru a ajunge la un sistem de producție și consum responsabil. Planul pentru Climat 2030 se concentrează pe 4 arii principale de acțiune: produse, transporturi, energie și echipamente frigorifice și presupune transformarea profundă a modelului nostru de business.” a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR în cadrul Auchan Retail România.

Share this article
Prev Post

OMV Petrom și Complexul Energetic Oltenia, parteneriat pentru construcția a 4 parcuri fotovoltaice ce vor alimenta cu energie sistemul energetic național începând cu 2024

Next Post

S-au deschis înscrierile în Gala Premiilor pentru un Mediu Curat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next