Cu ocazia primei ediții a Climate Supplier Event – Parteneri pentru decarbonizare 2030, organizată sub umbrela Climate Change Summit, împreună cu Social Innovation Solutions, s-au reunit marți, 11 iunie, peste 230 de parteneri, furnizori și angajați ai retailerului.
În cadrul evenimentului, Auchan împreună cu invitații săi au dezbătut și împărtășit principalele valori și obiective climatice ce vor facilita transformarea modelelor de afaceri. Principalele teme abordate au fost măsurile de decarbonizare la nivel de business, atât a produselor, cât și a operațiunilor, importanța agriculturii regenerative, precum și evoluția strategiei de sustenabilitate prin Planul pentru Climat 2030 elaborat de Auchan.
Pe parcursul evenimentului au fost împărtășite exemple de succes și practici privind reducerea emisiilor de CO2. Au fost discutate principalele provocări pe care partenerii și furnizorii le întâmpină în implementarea măsurilor de decarbonizare, soluțiile ce pot fi adoptate pentru ca un business să devină cât mai sustenabil, precum și mijloace de finanțare pentru decarbonizare. De asemenea, s-a discutat despre importanța utilizării responsabile a resurselor și a materiilor prime, necesitatea accelerării reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră, în contextul actual de urgență climatică, și a menținerii unei capacități ridicate a randamentelor agricole.
Climate Supplier Event – Parteneri pentru decarbonizare 2030: https://www.youtube.com/watch?v=M0pBPMjT6bQ
Un alt subiect-cheie al dezbaterilor a fost reprezentant de decarbonizarea produselor alimentare și nealimentare și cum poate fi aceasta realizată. Auchan își propune să ofere produse care fac parte din lanțul de aprovizionare scurt, produse de la furnizori sau producători locali. De asemenea, Auchan a început de mulți ani un proces accelerat de decarbonizare, atât a operațiunilor din magazine prin reducerea consumului de energie și gaz frigorigen, cât și a produselor. Această strategie amplă a fost elaborată în Planul pentru Climat 2030 ce se concentrează pe mai multe perimetre de acțiune, toate aceste procese țintind la o transformare profundă și sustenabilă a modelului de afaceri.
„Am organizat acest eveniment pentru a împartăși partenerilor obiectivul nostru de a construi o ofertă de produse cu impact cât mai redus asupra mediului și să venim în sprijinul clienților de a face alegeri de consum responsabil. Ne propunem să consolidăm și să construim parteneriate puternice comerciale și de decarbonizare cu partenerii cu care împărtășim aceeași viziune privind schimbările climatice și sustenabilitatea. Ne dorim să oferim suportul necesar pentru a parcurge cât mai puțin provocator demersul de decarbonizare a business-urilor lor,” a subliniat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.
Evenimentul a fost format dintr-o serie de sesiuni de prezentări și paneluri de discuții urmărind dezbateri cu privire la de ce, ce anume și cum se poate decarboniza un business și ce presupune o agricultură regenerativă. La acestea au luat parte Codruț Nicolau, Fondator Sustain Future, precum și reprezentanți ai Valvis Holding, Danone, Mars, Bayer, Carbon Expert, Agreena, 4ENVIGO și BRD.
„Consider că business-ul și sustenabilitatea merg mână în mână. De exemplu, în cazul unui fermier care poate avea ca obiectiv de a produce cât de multă hrană, în același timp este necesar să protejeze și să conserve solul, apa și resursele pe care le folosește, atât pentru prezent cât și pentru viitoarele generații, de aceea agricultura regenerativă este importantă. Profitabilitatea trebuie să fie corelată cu sustenabilitatea și cu protejarea naturii și a resurselor” a afirmat Boualem Saidi, Senior Bayer Representative & Country Group Head (Romania, Bulgaria and Moldova), Bayer Crop Science.
„Întreaga noastră filosofie de business este construită pe premise sustenabile, tot ecosistemul – de la producție, până la logistică și resurse umane, având la bază acest principiu. Toate produsele noastre au componente naturale, eco, am avut primul produs pe care l-am certificat în România și am lucrat la legislația de elaborare a produselor bio. Cu Auchan, continuăm o colaborare pe care noi o avem dintotdeauna, cu programe deja de multă vreme derulate în direcția sustenabilității. Sunt niște parteneri extraordinari pentru noi, cu care comunicăm înainte de toate și împărtășim din experiențele noastre, iar astfel nu avem decât de câștigat, atât Auchan, cât și noi ca furnizori” a declarat Valentina Vesler, Head of PR & Communication, Valvis Holding.
Evenimentul a inclus și o prezentare a proiectului Organifera a Liceului Teoretic „Grigore Moisil” din Tulcea, echipa care a primit un premiu special din partea Auchan în finala concursului de planuri de afaceri „Maratonul pentru Educație Antreprenorială” organizat de CONAF (Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin). Elevele au avut ocazia să prezinte publicului produsele inovatoare care propun o alternativă naturală la dezvoltarea plantelor, îngrășăminte naturale și soluții bio pentru combaterea dăunătorilor, aducându-și astfel contribuția la dezbaterile despre agricultura regenerativă.
Auchan continuă demersurile de sustenabilitate și încurajează cât mai mulți parteneri la o trecere către decarbonizarea businessului. Elaborarea Planului pentru Climat 2030 sintetizează toate aceste acțiuni desfășurate, care vizează transformarea companiei într-o marcă recunoscută pentru angajamentul său în lupta pentru protejarea planetei.