Companii responsabile față de mediu și oameni

Ce măsuri a luat Auchan România pentru scăderea consumului energetic al companiei cu 20%

Auchan România a demarat un nou set de acțiuni care asigură scăderea consumului energetic al companiei cu 20%. Retailerul a implementat multiple măsuri cu efect pe termen scurt și mediu, ce vin în completarea investițiilor deja existente pentru proiectele de eficiență energetică, parte din Planul pentru Climat 2030. Măsura cea mai vizibilă este reducerea nivelului de iluminare din magazine, parcări subterane și supraterane, acesta fiind oprit sau redus la minim pe timpul nopții.

Retailerul are în plan o serie de noi investiții în schimbarea centralelor de frig cu cele bazate pe o tehnologie CO2, având deja peste 25 de magazine finalizate în prezent, alte 5 fiind programate pentru anul 2023, precum și în sisteme HVAC care să asigure un consum redus de energie.

De asemenea, compania vizează creșterea procentului iluminatului cu LED la 100%, precum și investiții în panouri solare pentru platformele logistice și magazine. Totodată, Auchan își propune să obțină  noi certificări de eficiență energetică pentru clădiri sustenabile. De curând, centrul logistic din Călan a obținut certificarea BREEAM pentru sustenabilitate și impact redus asupra mediului, iar Auchan va continua să accelereze acest proces în perioada următoare.

„În contextul crizei energetice, urgentăm demersul din Proiectul Climat 2030 prin implementarea unui plan de sobrietate energetic și prin creșterea investițiilor cu scopul de a reduce impactul economic și amprenta de carbon. Accelerarea acestui pilon strategic presupune adaptarea modelului nostru de business, integrând în fiecare segment obiective clare, menite să contribuie la un viitor mai sustenabil. Măsurile de sobrietate energetică vin în completarea acestui plan deja dezvoltat de noi și vor contribui la o mai bună gestionare a consumului energetic” a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR în cadrul Auchan Retail România.

Retailerul a implementat multiple măsuri cu efect pe termen scurt și mediu, iar inițiativele, dezvoltate pe mai multe paliere, vin în completarea investițiilor deja existente pentru proiectele de eficiență energetică, parte din Planul pentru Climat 2030. Reducerea consumului de energie a fost o prioritate și în anii precedenți, compania reușind să diminueze consumul  în perioada 2014-2020 cu încă 20%.

Share this article
Prev Post

OMV Petrom a început producția de AdBlue pe plan local, un produs esențial pentru reducerea noxelor emise de motoarele diesel

Next Post

Pentru Radisson Blu Bucureşti, „confortul poate fi responsabil”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next