Companii responsabile față de mediu și oameni

Cum a înjumătățit Music of the Spheres emisiile de carbon ale trupei Coldplay. „Suntem foarte conștienți că planeta se confruntă cu o criză climatică”

Coldplay a emis până în prezent cu 47% mai puține emisii de dioxid de carbon în turneul lor mondial Music of the Spheres, comparativ cu turneul anterior, din 2016 și 2017, potrivit datelor publicate de Massachusetts Institute of Technology în urma unei evaluări independente.

Coldplay își reduce emisiile de carbon și își „înverzește” turneul prin diverse soluții inovative, inclusiv prin alimentarea spectacolelor cu energie electrică generată literalmente de fanii care pedalează pe biciclete statice sau dansează pe ringuri cinetice, prin deplasările aeriene care folosesc combustibil sustenabil sau prin plantarea unui copac pentru fiecare bilet vândut.

Coldplay a încheiat astfel un parteneriat cu BMW pentru dezvoltarea unor baterii mobile derivate din reciclarea bateriilor BMW i3, reîncărcabile, care pot alimenta 100% din spectacol cu energie regenerabilă, oriunde în lume.

33% din cele 405.000 de tone de emisii de gaze cu efect de seră generate de concertele live în fiecare an (potrivit Centrului Tyndall pentru cercetări climatice) provin din deplasările publicului. Coldplay combate acest lucru printr-o aplicație gratuită, dezvoltată în parteneriat cu compania de dezvoltare de software SAP. Aplicația, care a avut peste 350.000 de descărcări de la lansarea sa în martie 2022, încurajează fanii să folosească opțiuni de transport cu emisii reduse de carbon și oferă recompense prin coduri de reducere.

Nu în ultimul rând, Coldplay colaborează cu organizații de mediu, precum One Tree Planted, pentru a planta un copac pentru fiecare bilet vândut la turneul Music of the Spheres, revigorând pădurile lumii și reducând totodată amprenta de carbon a turneului.

„Ne angajăm să reducem în mod semnificativ mai multe emisii decât cele produse de turneu, prin sprijinirea diverselor proiecte naturale din întreaga lume, concentrându-ne pe reîmpădurire, renaturare, conservare și regenerarea solului”, scrie Coldplay pe pagina sa web dedicată sustenabilității.

Prin parteneriatul cu One Tree Planted, Coldplay a sprijinit până în prezent 21 de proiecte de plantare pe terenuri degradate sau despădurite în 17 țări, printre care și România.  

Munții Făgăraș, scrie One Tree Planted, au pierdut în perioada 2005-2015 porțiuni semnificative de pădure. Obiectivele reîmpăduririi din această zonă se vor concentra pe refacerea biodiversității prin (re)plantarea de specii native de către Fundația Conservation Carpathia, inclusiv fag, brad, molid, ulm, frasin de munte și pin, și reintroducerea teiului european în sudul Munților Făgăraș Proiectul contribuie la restabilirea compoziției naturale a pădurii și la refacerea fondului forestier, unde eroziunea a provocat anterior pierderea de sol vegetal, cu consecințe negative asupra faunei riverane. Acest proiect va oferi, de asemenea, oportunități economice pentru comunitatea locală.

„Să cântăm live și să găsim o conexiune cu oamenii este, în cele din urmă, motivul pentru care existăm ca trupă. În același timp, suntem foarte conștienți de faptul că planeta se confruntă cu o criză climatică”, spun cei de la Coldplay. „Așa că ne-am petrecut ultimii doi ani consultându-ne cu experți în mediu pentru a face acest turneu cât mai sustenabil și, la fel de important, pentru a valorifica potențialul turneului și a merge mai departe. Nu vom reuși să facem totul cum trebuie, dar ne angajăm să facem tot ce putem și să împărtășim ceea ce învățăm.”

Share this article
Prev Post

Din 28 iulie, planeta produce mai mult plastic decât poate gestiona. România, țară „burete de deșeuri”, a atins acest prag pe 11 aprilie (Raport)

Next Post

Wizz Air își reduce intensitatea emisiilor de carbon cu încă 11%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next