Companii responsabile față de mediu și oameni

Defrișările, încălzirea globală și calitatea aerului sunt principalele probleme de mediu care îi îngrijorează pe români (studiu ING Bank România)

Un studiu realizat în luna iunie de Ipsos pentru ING Bank relevă că problemele legate de mediu care îi îngrijorează pe români sunt defrișările (37%), urmate de încălzirea globală (34%) și calitatea aerului (31%). Totodată, românii sunt îngrijorați de schimbările climatice (29%), poluarea apei (29%), poluarea solului (24%), gestionarea deșeurilor (23%) și epuizarea resurselor naturale (16%).

În același timp, o treime din români se așteaptă ca instituțiile financiare să educe și să crească nivelul de conștientizare în rândul angajaților, clienților și a altor persoane implicate în ceea ce privește cauzele de mediu. Aproape un sfert se așteaptă ca acestea să susțină cauzele de mediu prin intermediul organizațiilor neguvernamentale sau a fundațiilor caritabile.

În ceea ce privește propria implicare în cauze de sustenabilitate sau în relația cu organizațiile non-guvernamentale, aproape jumătate dintre români ori donează deja, ori intenționează să doneze. Din aceștia, 20% spun că vor să se implice însă nu știu cum.

„Pe măsură ce problemele legate de mediu se acutizează, urgența de a acționa va crește pentru toți jucătorii din societate. Este important să luăm atitudine cât mai repede tocmai pentru a limita pe cât posibil aceste efecte și să ne implicăm la toate nivelurile. Pentru companii, o strategie de sustenabilitate trebuie să aibă în vedere măcar 3 teme de mediu (1) propriile operațiuni (2) felul în care îți ajuți clienții să se orienteze în această direcție și (3) contribuția pe care o aduci în societate prin ceea ce știi să faci sau prin susținerea inițiativelor de impact ale partenerilor sociali. E absolut normal să nu funcționeze perfect în prima etapă, cred foarte tare în abordarea nu avem nevoie de o mână de oameni care să facă lucrurile perfect. Avem nevoie de un milion care să facă lucrurile imperfect, dar să înceapă. Așadar, important este să existe progres.” a declarat Alexandra Maier, Manager Sustenabilitate ING.

Pentru persoanele care doresc să se implice într-o cauză de mediu, ING Bank și Fundația Conservation Carpathia derulează o campanie de strângere de fonduri pentru reconstrucția ecologică din zone tăiate în Munții Făgăraș. Cei ce vor să contribuie pot dona direct din aplicația Home’Bank (în cazul cliențillor ING) sau prin transfer bancar către Fundația Conservation Carpathia, IBAN: RO16RNCB0061114278450048.

Studiul este unul internațional realizat de Ipsos și în România, în iunie 2022, prin intermediul unui chestionar online, pe un eșantion de 1.000 de persoane.

Despre ING Bank România

ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,4 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,7 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking. Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.

Share this article
Prev Post

Granturi SEE și norvegiene pentru dezvoltarea IMM-urilor din România în domeniile Inovație verde în industrie, TIC și Creștere albastră

Next Post

SUA își triplează bugetul anual alocat reîmpăduririlor ca urmare a incendiilor masive de vegetație

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next