Companii responsabile față de mediu și oameni

Electrolux și-a publicat raportul de sustenabilitate pe anul 2021

Raportul Electrolux indică o scădere în 2021 cu 78% a nivelului emisiilor de gaze cu efect de seră înregistrate în 2015 și o creștere cu peste 25% în ceea ce privește utilizarea plasticului reciclat în cadrul producției de electrocasnice. O parte dintre rezultatele scontate depășesc obiectivele stabilite în cadrul strategiei de sustenabilitate For the Better 2030, anunță compania.

Electrocasnicele reprezintă aproximativ 30% din consumul global de energie în mediul casnic, iar utilizarea acestora generează aproximativ 85% din emisiile totale de CO2 ale lanţului valoric. Prin urmare, Electrolux își propune să fie o companie neutră din punct de vedere climatic și să utilizeze cât mai eficient resursele necesare în vederea dezvoltării produselor din portofoliu. În 2021, compania a înregistrat un progres neașteptat în ceea ce privește acest obiectiv. Până la finalul anului trecut, Electrolux și-a redus emisiile de gaze cu efect de seră din operațiuni cu 78% față de 2015, o creștere de 8% față de anul anterior. Compania anunță că pentru 2025, obiectivul este de a reduce emisiile totale de CO2 din operațiuni cu 80%, așadar premisele de a atinge acest target sunt favorabile. Pe termen lung, Electrolux își propune ca până în 2050 să devină o companie neutră din punct de vedere climatic, cu zero emisii de carbon.

În paralel, până în 2050, compania și-a propus să obțină un lanț de aprovizionare neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon și să îi stimuleze astfel și pe furnizorii parteneri să adopte această strategie. În 2021, Electrolux a obținut angajamentul a 280 de furnizori de a-și stabili la rândul lor obiective de reducere a emisiilor de carbon adoptate prin Programul CDP (Carbon Disclosure Project) la care și compania a aderat.

Până în 2030, Electrolux și-a propus să fie lider în domeniul soluțiilor eficiente energetic și al utilizării resurselor. De aceea, compania, și-a propus să continue dezvoltarea unor produse prietenoase cu mediul înconjurător, inovând în zona de soluții de eficientizare a energiei electrice și a consumului de apă. În 2021, 19% din totalul electrocasnicelor vândute au fost reprezentate de produsele care au impact redus asupra mediului, ceea ce denotă un interes tot mai mare și din partea consumatorilor în această direcție.

Totodată, la nivelul întregului grup, compania și-a propus ca până în 2030 să adopte tot mai multe soluții de circularitate a materiei prime. Prin urmare, în 2021, Electrolux a crescut cu peste 25% utilizarea plasticului reciclat în lanțul de producție, de la 6.800 de tone metrice în 2020, la 8.600 de tone metrice în 2021. Planul pentru 2030 este de a avea o creștere a proporției de plastic reciclat de până la 50%.

În plus, în 2021, 97% din totalul deșeurile produse de unitățile de producție au fost fie reutilizate, fie recuperate. Pe termen lung, compania își propune să ajungă la zero deșeuri transportate la gropile ecologice.

Inovații tehnologice lansate în 2021

  • frigiderul cu inverter. Cu un consum de energie de trei mai puțin față de alte produse frigorifice de pe piață, frigiderul NutriFresh menține temperatura stabilă, reduce pierderile de apă și asigură o umiditate ridicată pentru a menține alimentele proaspete mai mult timp;
  • mașină de spălat cu un model de tambur cu design tip ”pernuțe”, care reduce uzura hainelor în timpul spălării;
  • purificator de apă Pure 4X, care asigură 3.000 de litri de apă purificată, o cantitate egală cu 6.000 de sticle de plastic de jumătate de litru. În plus, design-ul a permis reducerea cantității de plastic din fiecare produs cu 27%.

În 2021, Electrolux a fost desemnat ca lider în industrie la categoria electrocasnicelor de folosinţă îndelungată de către renumitul Indice de sustenabilitate Dow Jones (DJSI), compania fiind recunoscută pentru spiritul de conducere de care a dat dovadă în domeniul sustenabilităţii de către organizaţia globală non-profit, CDP (Carbon Disclosure Project), obţinând prestigiosul calificativ A pentru acţiunile sale privind clima și apa, precum și pentru calitatea sa de lider în inițiativa de implicare a furnizorilor.

Raportul de sustenabilitate Electrolux

Share this article
Prev Post

Raport ONU despre degradarea terenurilor și impactul defrișărilor asupra planetei

Next Post

MOL va produce hidrogen verde cu o instalație de electroliză de 10 MW, prin asociere cu Plug Power

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next