Companii responsabile față de mediu și oameni

Apar nume noi de companii aeriene prinse din zbor de UE pentru potențiale practici de greenwashing

Air France, KLM (companii ale grupului Air France – KLM), Norwegian, SAS și mai multe linii aeriene ale grupului Lufthansa se numără printre cei 20 de transportatori confirmați care fac obiectul unei anchete a Uniunii Europene pentru posibile practici de dezinformare ecologică, relatează Reuters.

Comisia Europeană a solicitat în scris companiilor că trebuie să precizeze în ce măsură afirmațiile privind combaterea emisiilor de CO2 ale aeronavelor – fie că se referă la compensarea acestora cu proiecte climatice, fie la utilizarea de combustibili sustenabili – pot fi susținute de dovezi științifice solide.

Liniile aeriene ale grupului Lufthansa care fac obiectul investigației sunt Brussels Airlines, Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Air Dolomiti și Eurowings, a confirmat Lufthansa, în timp ce un purtător de cuvânt al Air France-KLM a recunoscut că grupul face parte din investigație.

„Am primit scrisoarea, iar acum lucrăm pentru a ne familiariza cu materialul cazului și vom răspunde în termenul limită [de 30 de zile]”, a fost răspunsul transmis Reuters de Norwegian, în timp ce Scandinavian Airlines (SAS) a confirmat, de asemenea, că a primit o scrisoare din partea autorităților UE.

Cu toate că nu este clar care sunt celelalte companii aeriene investigate (Comisia Europeană a declarat că nu va da nume în această etapă a anchetei), Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC), care a informat Comisia cu privire la potențialele dezinformări ecologice, a declarat că a vizat următoarele 17 companii aeriene: Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SWISS, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.

Contactată de Reuters, TAP nu a confirmat că face parte din investigație, dar a făcut referire la o declarație făcută de grupul de companii Airlines for Europe (A4E), ca reacție la ancheta UE.

A4E a spus că recunoaște importanța unor informații clare despre sustenabilitate, dar a precizat că reglementările actuale din UE variază semnificativ de la o țară la alta și că aceste reglementări sunt încă în faza de conturare.

Ceilalți transportatori enumerați de BEUC nu au răspuns încă oficial la întrebările Reuters.

Sursa foto: Austrian Airlines

Share this article
Prev Post

Marii producători mondiali de vehicule grele sunt prea lenți în tranziția la electric (studiu)

Next Post

Eurostar vrea să-și alimenteze trenurile cu energie 100% regenerabilă până în 2030

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next