Apar nume noi de companii aeriene prinse din zbor de UE pentru potențiale practici de greenwashing

Air France, KLM (companii ale grupului Air France – KLM), Norwegian, SAS și mai multe linii aeriene ale grupului Lufthansa se numără printre cei 20 de transportatori confirmați care fac obiectul unei anchete a Uniunii Europene pentru posibile practici de dezinformare ecologică, relatează Reuters.

Comisia Europeană a solicitat în scris companiilor că trebuie să precizeze în ce măsură afirmațiile privind combaterea emisiilor de CO2 ale aeronavelor – fie că se referă la compensarea acestora cu proiecte climatice, fie la utilizarea de combustibili sustenabili – pot fi susținute de dovezi științifice solide.

Liniile aeriene ale grupului Lufthansa care fac obiectul investigației sunt Brussels Airlines, Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Air Dolomiti și Eurowings, a confirmat Lufthansa, în timp ce un purtător de cuvânt al Air France-KLM a recunoscut că grupul face parte din investigație.

„Am primit scrisoarea, iar acum lucrăm pentru a ne familiariza cu materialul cazului și vom răspunde în termenul limită [de 30 de zile]”, a fost răspunsul transmis Reuters de Norwegian, în timp ce Scandinavian Airlines (SAS) a confirmat, de asemenea, că a primit o scrisoare din partea autorităților UE.

Cu toate că nu este clar care sunt celelalte companii aeriene investigate (Comisia Europeană a declarat că nu va da nume în această etapă a anchetei), Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC), care a informat Comisia cu privire la potențialele dezinformări ecologice, a declarat că a vizat următoarele 17 companii aeriene: Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SWISS, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.

Contactată de Reuters, TAP nu a confirmat că face parte din investigație, dar a făcut referire la o declarație făcută de grupul de companii Airlines for Europe (A4E), ca reacție la ancheta UE.

A4E a spus că recunoaște importanța unor informații clare despre sustenabilitate, dar a precizat că reglementările actuale din UE variază semnificativ de la o țară la alta și că aceste reglementări sunt încă în faza de conturare.

Ceilalți transportatori enumerați de BEUC nu au răspuns încă oficial la întrebările Reuters.

Sursa foto: Austrian Airlines

Share this article
Shareable URL
Prev Post

Marii producători mondiali de vehicule grele sunt prea lenți în tranziția la electric (studiu)

Next Post

Eurostar vrea să-și alimenteze trenurile cu energie 100% regenerabilă până în 2030

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next