Companii responsabile față de mediu și oameni

20 de companii aeriene, atenționate de Comisia Europeană pentru potențiale practici de dezinformare ecologică

În urma unei alerte lansate de Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC), Comisia Europeană și Rețeaua autorităților de cooperare în materie de protecție a consumatorului (CPC) au transmis unui număr de 20 de companii aeriene atenționări scrise în care sunt semnalate o serie de afirmații potențial înșelătoare legate de mediu.

Rețeaua CPC s-a concentrat asupra afirmațiilor companiilor aeriene potrivit cărora emisiile de CO2 generate de un zbor ar putea fi compensate prin proiecte climatice sau prin utilizarea de combustibili durabili, la care consumatorii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare.

Autoritățile sunt preocupate de faptul că practicile identificate pot fi considerate acțiuni/omisiuni înșelătoare, interzise în temeiul articolelor 5, 6 și 7 din Directiva privind practicile comerciale neloiale.

Companiile aeriene nu au precizat încă dacă aceste afirmații pot fi justificate prin dovezi științifice solide.

Comisia Europeană și rețeaua CPC au identificat mai multe tipuri de practici potențial înșelătoare adoptate de companiile aeriene, printre care:

  • crearea unei impresii incorecte că plata unei taxe suplimentare pentru finanțarea unor proiecte climatice cu impact mai redus asupra mediului sau pentru sprijinirea utilizării combustibililor de aviație alternativi poate reduce sau contrabalansa pe deplin emisiile de CO2;
  • utilizarea termenului „combustibili de aviație durabili” (SAF) fără a prezenta în mod clar impactul acestor combustibili asupra mediului;
  • utilizarea termenilor „verde”, „durabil” sau „responsabil” în mod absolut sau utilizarea altor afirmații implicite legate de mediu;
  • afirmarea faptului că o anumită companie aeriană se îndreaptă către un nivel net al emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) egal cu zero sau către o performanță de mediu viitoare, fără angajamente și obiective clare și verificabile și fără un sistem independent de monitorizare;
  • punerea la dispoziția consumatorilor a unui „calculator” pentru emisiile de CO2 generate de un anumit zbor, fără a furniza dovezi științifice suficiente cu privire la fiabilitatea unui astfel de calcul sau informații privind elementele utilizate pentru efectuarea unui astfel de calcul;
  • punerea la dispoziția consumatorilor a unei comparații a zborurilor în ceea ce privește emisiile lor de CO2, fără a furniza informații suficiente și exacte cu privire la elementele pe care se bazează comparația.

Comisia Europeană și autoritățile CPC au invitat companiile să transmită un răspuns în termen de 30 de zile, în care să prezinte măsurile propuse pentru a răspunde preocupărilor care decurg din afirmațiile lor de marketing legate de mediu în temeiul legislației UE privind protecția consumatorilor.

După analiza soluțiilor propuse de companii, Comisia va monitoriza punerea în aplicare a modificărilor convenite.

În cazul în care companiile aeriene implicate nu iau măsurile necesare pentru a soluționa problemele prezentate în scrisoare, autoritățile CPC pot decide să ia măsuri suplimentare de asigurare a respectării legislației, inclusiv aplicarea de sancțiuni.

Share this article
Prev Post

Orașele europene, din ce în ce mai orientate către soluții bazate pe natură pe fondul crizei climatice

Next Post

JYSK elimină foliile de plastic de unică folosință pentru paleți evitând astfel utilizarea a 920 de tone de plastic anual

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next