Starbucks a încheiat un parteneriat cu compania de ambalaje sustenabile Huhtamaki pentru a dezvolta pahare compostabile pentru băuturi reci în vederea reducerii deșeurilor de plastic în SUA.
La nivel mondial, se produc anual 141 de milioane de tone de deșeuri de ambalaje din plastic, reprezentând aproximativ 40% din totalul deșeurilor din plastic.
Producția, utilizarea și eliminarea plasticului contribuie anual cu aproximativ 1,8 miliarde de tone de emisii de carbon. În 2022, piața globală a ambalajelor din plastic a fost evaluată la peste 265 de miliarde de dolari americani.
Ca o veste mai bună, se preconizează că piața globală a ambalajelor din plastic durabile va crește până la aproape 143,7 miliarde de dolari până în 2030, datorită, în parte, unora dintre cele mai mari companii din lume care doresc să își reducă emisiile poluante din plastic.
DS Smith reduce un miliard de bucățile de plastic. SAP, EA Earth Action, Systemiq, Delterra și CDP au creat o platformă bazată pe date pentru reducerea deșeurilor de plastic, iar Acer a încheiat un parteneriat cu Plastic Bank pentru a colecta echivalentul a 2,5 milioane de sticle de plastic în Asia de Sud-Est.
Ambalajele sustenabile Starbucks
Pe lângă recenta sa încercare cu pahare reutilizabile, Starbucks aduce pahare compostabile pentru băuturile reci, în anumite magazine din California și Minnesota.
“Această mișcare a Starbucks, împreună cu eforturile lor continue de a reduce utilizarea plasticului și de a promova reutilizarea, subliniază importanța tot mai mare a sustenabilității în industria serviciilor alimentare”, spune Robert Little, Sustainability Strategy Lead la Google.
“Pe măsură ce tot mai multe companii precum Starbucks adoptă practici mai durabile, putem spera să vedem o reducere a deșeurilor și o trecere la o economie mai circulară. În timp ce drumul durabilității este lung, sinuos și are multe fundături, acești pași sunt cu siguranță încurajatori”
Acest lucru sprijină obiectivele Starbucks de a face toate ambalajele destinate consumatorilor 100% reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2030, precum și de a reduce deșeurile de plastic ale companiei. Aceasta vine la momentul potrivit, având în vedere că doar 49% din ambalajele Starbucks erau reutilizabile, reciclabile sau compostabile în anul fiscal 2022.
Paharele opace pe bază de fibre au fost create în parteneriat cu specialistul în ambalaje durabile Huhtamaki.
“Poate părea doar un simplu capac din fibră turnată pentru o băutură rece, dar nu este atât de ușor pe cât pare”, spune Ann O’Hara, președinte pentru America de Nord la Huhtamaki.
Ambalajul din fibră turnată a fost inventat de Martin Keyes de la Huhtamaki în 1903, iar compania continuă să onoreze această invenție cu una dintre mașinile originale în incinta Huhtamaki Waterville, Maine.
Ann continuă: “De atunci, cererea a crescut și Huhtamaki este acum cel mai mare producător de fibre turnate din lume, inclusiv farfurii, boluri pentru servicii alimentare, tăvi pentru școli/stadioane, ambalaje pentru ouă și suporturi pentru băuturi.”
Sursa: Sustainability Magazine