Companii responsabile față de mediu și oameni

Fundația Orange alocă 130.000 de euro pentru 13 proiecte câștigătoare în cadrul programului Susține un ONG

  • Finanțarea oferită în 2024 este de aproximativ 130.000 de euro, cea mai mare sumă alocată de Fundația Orange în cadrul programului de filantropie „Susține un ONG”
  • În cadrul ediției de anul acesta sunt sprijinite 13 proiecte, cu peste 4.700 de beneficiari
  • În cei 12 ani de derulare a programului, Fundația Orange a investit 610.000 de euro în 79 de proiecte susținute de angajații Orange

Fundația Orange susține în acest an 13 proiecte, din 29 înscrise, în cadrul programului de filantropie Susține un ONG, prin care angajații Orange se implică activ în acțiuni de voluntariat și de sprijinire a comunităților. Cu o finanțare totală de 130.000 de euro, proiectele selectate în cadrul celei de-a XII-a ediții a programului vor veni în sprijinul a peste 4.700 de beneficiari.

Susține un ONG ajunge, prin ediția de anul acesta, la un sprijin total de peste 610.000 Euro pentru implementarea a 79 de proiecte propuse de către organizații non-profit, școli și instituții culturale.

Proiectele câștigătoare în 2024 sunt:

  1. Creșterea stimei de sine prin escaladă, implementat de Asociația Club Sportiv Climb Again, își propune să minimizeze efectele discriminării asupra a 50 de copii cu dizabilități neuro și locomotorii, prin sesiuni de activități intense (un mix sportiv cu escaladă și împuternicire psihologică).
  2. CyberAware în jungla digitală, implementat de Asociația Touched Romania, își propune să ajute femeile, copiii și tinerii aflați în situații vulnerabile să conștientizeze riscurile la care se expun prin folosirea rețelelor de socializare, printr-o serie de seminarii realizate de experți în social-media.
  3. Devino AutonOM, implementat de Fundația Autonom, are scopul de a contribui la formarea de caractere puternice, integre și empatice. Prin intermediul a 10 cursuri, 60 de elevi de gimnaziu din zonele rurale pornesc într-o călătorie de autodescoperire, de înțelegere a importanței implicării în comunitate și formare de abilități financiare.
  4. Educație pentru un viitor altfel, implementat de Fundația Terre des hommes Romania, își propune să dezvolte abilitățile educaționale, profesionale și sociale ale copiilor și tinerilor aflați în detenție sau în perioada petrecută sub probațiune, prin sesiuni de mentorat, ce au ca scop reabilitarea cu succes și sporirea gradului de reintegrare în societate după eliberare, și prin educație vocațională.
  5. Egali pe apă și munte, desfașurat de Asociația Door to Outdoor, își propune să faciliteze accesul la sporturi nautice, drumeții montane, cursuri de prim-ajutor și îngrijire personală pentru persoanele cu dizabilități din județul Bacău și împrejurimi. 500 de adulți și copii vor beneficia de activități sportive, cu caiace, drumeții montane, cursuri de prim-ajutor și de instruire pentru recuperare activă.
  6. EROI pentru copiii noștri, desfășurat de Fundația Leul Albastru, urmărește dezvoltarea unui mediu sigur și responsabil în comunități prin învățarea tehnicilor de prim ajutor pediatric care pot contribui semnificativ la salvarea de vieți omenești. Pe lângă cursuri de prim-ajutor pentru părinți și profesori, se vor monta și defibrilatoare automate externe în două instituții cu activități educaționale din județul Argeș.
  7. Incubator de viitor, implementat de AsociațiaThe Social Incubator, oferă experiențe de învățare, oportunități de dezvoltare și integrare pe piața muncii prin soluții adaptate la nevoile tinerilor aflați în situații de risc. Proiectul are componente ale unei educații non-formale, esențiale pentru tinerii care părăsesc sistemul de protecție a copilului: educație financiară, dezvoltare personală, ghidare vocațională și abilități digitale.
  8. Învăț programare, ajung MARE, desfășurat de Asociația Lindenfeld, va include ateliere de programare pentru copii, particularizate pentru elevii din mediul rural sau elevi instituționalizați. Cursurile de programare îi ajută pe tineri să învețe lucruri noi într-un mod distractiv și să dezvolte competențele de utilizare a calculatoarelor și dispozitivelor digitale, să se familiarizeze cu limba engleză, dar și să se integreze social prin lucrul în echipe mici.
  9. Pixel-Garden-Class – Clasa digitală din gradină, desfășurat de Școala Gimnazială Nr. 190 București, își propune să creeze un spațiu exterior în care elevi tipici și cu dizabilități să descopere împreună, folosind tehnologia și dispozitivele de învățare adaptate, cunoștințe din programa școlară. Spațiul va fi organizat după principiile moderne ale claselor outdoor și va fi dotat cu tehnologie care să susțină învățarea într-un spațiu deconectant, crescând capacitatea elevilor de concentrare pe sarcină și lucrul colaborativ în clasă.
  10. Profesori Inovatori, Comunități Inovatoare, desfășurat de Asociația All Grow își propune să extindă comunitatea de profesori inovatori cu 10 noi membri din comunități rurale defavorizate și să contribuie la construirea de abilități noi prin transferul de cunoștințe digitale cu ajutorul a 10 voluntari Orange. Noii profesori vor facilita acțiuni de inovare socială în comunitatea locală, folosind metoda design thinking și vor ajuta peste 200 de elevi din comunități rurale defavorizate să-și dezvolte competențe critice, precum rezolvarea de probleme, gândirea critică, creativitatea și empatia.
  11. Soluții gustoase pentru rezultate fructoase, desfășurat de Asociația Salvați Copiii Iași contribuie la prevenirea abandonului școlar prin oferirea unui pachet integrat de servicii: masă caldă și recuperare psiho-socio-educațională pentru 60 de copii în risc educațional care provin din familii vulnerabile. Proiectul reprezintă un sprijin care vine în completarea serviciilor deja existente în cadrul centrului educațional al Asociației Salvați Copiii Iași.
  12. Uniți în diversitate, desfășurat de Asociația Bolnavilor de Von Hippel Lindau, se adresează unui număr de peste 450 de elevi și 25 de învățători și diriginți din localități din județul Dâmbovița și are ca scop promovarea diversității prin înțelegerea, acceptarea și aprecierea diferențelor dintre elevi, în școală. Peste 50% dintre elevii celor 3 școli provin din medii/familii defavorizate, monoparentale, sau sunt elevi cu cerințe educaționale speciale (CES). Prin acceptarea diversității dintre elevi, în mediul școlar, proiectul îmbogățește experiența educațională a tuturor elevilor, oferindu-le oportunitatea de a învăța și de a crește împreună, într-un mediu divers și incluziv.
  13. Vârstnici mereu conectați (Digitalizare pentru bunici) implementat de Asociația Niciodată Singur își propune să ajute vârstnici beneficiari ai asociației din 3 orașe, să înțeleagă mai bine cum pot folosi aplicațiile din suita Google (Gmail, Google Maps, Calendar, Google Meet). Proiectul nu este doar un curs, ci și un prim pas spre construirea unei comunități de vârstnici și voluntari, care le poate fi un ajutor de învățare pe termen lung.

Pe pagina dedicată Susține un ONG, puteți vedea toate proiectele finanțate în cadrul acestui program din 2013 până în prezent.

Share this article
Prev Post

Start ONG. 12 ONG-uri trec mai departe în ultima etapă a apelului special de proiecte inovatoare

Next Post

Mixul energetic al UE în 2024 este cel mai verde de până acum, arată datele din industrie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next