La Orange poți să alegi telefoane prietenoase cu mediul, datorită punctajului EcoRating

Într-un context în care grija pentru mediu urcă tot mai sus în lista priorităților, Orange pune la dispoziția clienților săi EcoRating, cel mai complex sistem de evaluare a performanței de mediu pentru telefoanele mobile. Potrivit unui studiu* realizat în septembrie 2021, 70% dintre clienții Orange România care au răspuns la chestionar spun că ar fi dispuși să plătească un preț chiar și cu 10% mai mare pentru un produs clasificat drept sustenabil. Astfel, prin afișarea scorului EcoRating obținut de telefoanele mobile disponibile în magazinele Orange sau pe www.orange.ro, iubitorii de tehnologie pot să aleagă dispozitivul potrivit propriilor nevoi, care are, totodată, un impact redus asupra mediului pe durata întregului ciclu de viață.

Întrebați dacă ar fi dispuși să adopte un comportament de consum cu impact negativ redus asupra mediului, unul din doi respondenți a declarat că și-ar schimba atitudinea, dacă s-ar dovedi că ceea ce fac dăunează mediului. În plus, cei mai mulți dintre participanții la studiu, 88%, spun că iau în considerare durabilitatea unui produs, înainte de a-l cumpăra. Nevoia consumatorilor de a avea la dispoziție informații despre gradul de sustenabilitate a dispozitivelor este un alt aspect evidențiat de această cercetare. 71% dintre respondenți își doresc implementarea unei etichete eco pentru dispozitivele mobile, pentru a avea mai multe informații cu ajutorul cărora să aleagă cel mai potrivit telefon pentru propriile nevoi, dar și pentru planetă.

Ce este EcoRating?

EcoRating este un sistem de evaluare a dispozitivelor ce oferă posibilitatea ierarhizării telefoanelor mobile în funcție de impactul lor asupra planetei, din momentul începerii producției și până la scoaterea lor din uz. Lansată la inițiativa a cinci dintre cei mai mari operatori de telefonie mobilă, clasificarea EcoRating a fost aplicată, până acum, unui număr de peste 80 de modele de telefoane mobile. Mulțumită acestei clasificări, clienții Orange au acum acces la informații privind durabilitatea telefonului cumpărat, potențialul de reparare, potențialul de reciclare, impactul asupra climei și eficiența în folosirea resurselor. Mai multe detalii despre punctajul EcoRating, dar și indicatorii care stau la baza fiecărei evaluări puteți citi aici.

De ce este punctajul EcoRating important pentru clienți?

Studiul derulat de Orange a arătat că, pentru clienți, durata de viață a bateriei, prețul, dar și rapiditatea procesorului sunt principalii factori care influențează semnificativ decizia de cumpărare a unui telefon nou. Pe de altă parte, „durabilitate”, „potențial de reciclare” și „potențial de reparare” sunt termenii pe care cei mai mulți dintre aceștia îi asociază conceptului „EcoRating”. În stabilirea punctajului EcoRating, performanța și gradul de sustenabilitate al telefonului sunt stabilite în urma unor evaluări atente a tuturor funcționalităților dispozitivului, inclusiv a bateriei și procesorului. Astfel, EcoRating devine un ajutor important pentru toți cei care caută  performanță și vor, în același timp, să arate mai multă grijă față de mediul înconjurător.

Implementarea punctajului EcoRating este o inițiativă conformă planului pentru consolidarea unei economii circulare prevăzut în strategia Engage 2025 lansată de Orange Group la începutul anului 2020. Prin Engage 2025, Orange Group își ia un angajament puternic ghidat de responsabilitatea socială și de mediu.

* Realizat de către Orange România în septembrie 2021, studiul a avut rolul de a măsura gradul de cunoaștere a conceptului de etichetă eco asociat telefoanelor mobile, precum și gradul de afinitate față de produsele prietenoase cu mediul în rândul clienților companiei. Cercetarea online a fost realizată în rândul utilizatorilor de abonamente, cu vârste cuprinse între 18 și 54 de ani, din mediul urban.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Prev
Lidl, colectă de Paște și combatere a risipei alimentare, în sprijinul persoanelor vulnerabile

Lidl, colectă de Paște și combatere a risipei alimentare, în sprijinul persoanelor vulnerabile

Lidl România continuă să sprijine persoanele vulnerabile din toată țara și

Next
Raport de cercetare privind starea mediului în București / eMAG creează o centură verde la Joița

Raport de cercetare privind starea mediului în București / eMAG creează o centură verde la Joița

A fost lansată Platforma de mediu pentru București, o inițiativă a Fundației