Lidl a lansat în Țările de Jos un nou produs care combină 60% carne tocată de vită cu 40% proteine de mazăre, susținând că este primul supermarket din țară care oferă o opțiune de carne tocată parțial pe bază de plante, scrie publicația edie.
Noul produs, disponibil acum în toate magazinele Lidl din țară, urmărește să reducă impactul asupra mediului, oferind în același timp clienților un gust familiar la un cost mai mic.
Potrivit Lidl, amestecul hibrid de carne tocată are o amprentă de carbon cu 37,5% mai mică decât carnea tocată de vită.
Lanțul de supermarketuri a introdus acest produs ca parte a inițiativei sale mai ample de a promova alegeri alimentare mai durabile. Lidl și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările de proteine vegetale la 60% din totalul vânzărilor de proteine până în 2030.
Ca parte a acestei inițiative, Lidl a implementat, de asemenea, o reducere permanentă a prețurilor la produsele alimentare de bază pe bază de plante.
Între 2020 și 2022, vânzările de alimente pe bază de plante au crescut cu 20% în întreaga Europă. Aproximativ un sfert dintre cumpărătorii europeni vor alege cel puțin o alternativă la lactate și o alternativă la carne în timpul cumpărăturilor obișnuite.
Un sondaj realizat în 2023 de ProVeg International, o organizație de sensibilizare cu privire la produsele alimentare care a colaborat anterior cu Lidl în cadrul unor campanii pe rețelele de socializare pentru promovarea alternativelor pe bază de plante, a arătat că interesul consumatorilor pentru alimentele pe bază de plante crește semnificativ atunci când aceste produse au un preț mai mic decât cele pe bază de animale.
Jasmijn de Boo, directorul executiv global al ProVeg, a declarat: „Suntem încântați că Lidl alege să promoveze în mod activ alimentele pe bază de plante atât prin reducerea prețurilor produselor, cât și prin crearea unui amestec de carne tocată care reduce emisiile de CO2 ale cărnii complet tocate. „Trecerea la o alimentație bazată mai mult pe plante este vitală dacă vrem să stabilizăm cu succes emisiile de CO2 și să oprim pierderea habitatelor și a biodiversității în întreaga lume.
„Supermarketurile joacă un rol imens în acest sens, iar Lidl a arătat ce se poate face pentru a încuraja această schimbare. Îndemnăm și alte lanțuri de supermarketuri să concureze cu Lidl prin promovarea alimentelor pe bază de plante.”