Companii responsabile față de mediu și oameni

Mai multe companii, printre care Apple, Nike și PepsiCo, fac presiuni asupra furnizorilor asiatici pentru a cumpăra energie curată

Mai multe companii globale, printre care Apple, Nike și PepsiCo, Amazon și Meta, au lansat Clean Energy Procurement Academy – Academia de achiziții de energie curată, care va finanța cursuri de formare în domeniu pentru partenerii din lanțul de aprovizionare din Asia-Pacific, unde energia regenerabilă este mai greu de obținut, informează GreenBiz.

În ultimii cinci ani, marile corporații au semnat contracte de achiziție pentru 148 de gigawați de energie curată, cu scopul de a-și reduce emisiile de gaze cu efect de seră asociate Scope 1 și Scope 2 (cea mai directă formă de producere a dioxidului de carbon).

Clean Energy Procurement Academy se va concentra inițial asupra furnizorilor care au un impact semnificativ asupra emisiilor companiilor lor, potrivit fondatorilor.

„Există o recunoaștere a faptului că o singură companie nu poate decarboniza lanțurile de aprovizionare globale. Va fi nevoie de o colaborare în ceea ce privește procesul decizional și materialele de formare (…) care va permite ca acest lucru să avanseze mai mult și mai repede”, a declarat Eric Gibbs, vicepreședinte senior al programelor globale pentru Clean Energy Buyers Initiative, care gestionează programul.

Academia a instruit deja în luna octombrie mai multe firme din provinciile chineze Jiangsu și Guangdong, folosind metodologii și materiale de formare a partenerilor din lanțul de aprovizionare puse la dispoziție de Apple sau PepsiCo.

PepsiCo, de exemplu, a apelat la un program de formare lansat în primăvara anului 2022 pentru a-și ajuta partenerii să învețe cum să negocieze contracte de achiziție de energie curată.

Materialele oferite în cadrul primului curs de formare au inclus:

  • Rolul pe care achizițiile de energie curată îl joacă în abordarea schimbărilor climatice, cu o prezentare generală a reglementărilor și a așteptărilor părților interesate și ale consumatorilor;
  • Tehnici de contabilizare a gazelor cu efect de seră, inclusiv modul de măsurare a emisiilor din domeniile de aplicare 1, 2 și 3;
  • Cum se stabilesc angajamentele corporative privind acțiunile climatice și cum se face o raportare în acord cu aceste obiective;
  • O prezentare generală specifică fiecărei regiuni în ceea ce privește comercializarea, consumul și distribuția pentru fiecare piață energetică;
  • Strategii de implicare a factorilor de decizie politică și a altor părți interesate.

Gibbs a declarat că va dura între 12 și 24 de luni pentru ca programul să ajungă la punctul în care să implice sute de furnizori. Academia este în discuții cu alte companii interesate să susțină efortul, a spus el.

Foto: Parcul eolian Heyuan Queyashan din Guangdong, China – via Shutterstock/Maple 90

Share this article
Prev Post

UE se pregătește să dilueze normele Euro 7 privind poluarea mașinilor și camioanelor noi

Next Post

Ubuntoo, „ChatGPT-ul verde”, se extinde pe piață ca o primă soluție AI accesibilă la provocările specifice de mediu   

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next