Companii responsabile față de mediu și oameni

Marks & Spencer și SOJO lansează un serviciu de reparare a hainelor

  • M&S a încheiat un parteneriat cu experții în reparații și modificări de îmbrăcăminte de la SOJO
  • Parteneriatul este susținut de Fondul de accelerare M&S Plan A, în valoare de 1 milion de lire sterline, retailerul angajându-se să investească în promovarea economiei circulare.
  • Din august, clienții M&S pot rezerva un serviciu de reparații prin intermediul unui nou hub online – “M&S Fixed by SOJO”.

Marks & Spencer a anunțat că va oferi pentru prima dată un serviciu dedicat de reparații de îmbrăcăminte, în parteneriat cu SOJO, un startup înființat în 2021 cu misiunea de a face croitoria și reparațiile de haine mai accesibile.

Hub-ul online “M&S fixed by SOJO”, care urmează a fi lansat în august, va sprijini clienții să ofere hainelor lor M&S „o altă viață”, reducâmd în același timp deșeurile textile, un pilon cheie al foii de parcurs Plan A a retailerului în direcția economiei circulară.

Potrivit datelor M&S, doar 10% din populația Regatului Unit este suficient de încrezătoare să-și repare singură hainele, în timp ce 60% dintre consumatori doresc ca retailerii să ofere mai multe servicii care să îi ajute să-și reducă amprenta de carbon.

Clienții M&S vor putea selecta și rezerva o gamă largă de servicii de reparații personalizate – de la înlocuirea fermoarelor până la repararea tricotajelor – toate printr-un simplu formular online. Cu reparații începând de la doar 5 lire sterline, hainele M&S pot fi trimise către SOJO, reparate și returnate direct la ușa clienților în termen de șapte până la 10 zile.

Vizibil pe site-ul, aplicația și magazinele retailerului începând de luna trecută, Planul A – „O altă viață” reunește toate serviciile de circularitate ale retailerului într-un singur loc. De la noul parteneriat cu SOJO, Beauty Takeback Scheme cu Handle și până la parteneriatul de lungă durată cu Oxfam pentru donarea de haine. Pe lângă o serie de servicii, platforma Plan A – „O altă viață” va găzdui o selecție de videoclipuri practice de 60 de secunde de tip ”how to”.

Abordarea M&S Plan A privind circularitatea

Abordarea M&S față de circularitate constă în conceperea de produse care sunt pur și simplu prea bune pentru a fi irosite și în utilizarea inovației pentru a îmbunătăți utilizarea resurselor.

Progresele înregistrate până în prezent includ:

  • 70% din poliesterul din hainele M&S provine din surse reciclate verificate;
  • 100% din bumbacul din hainele M&S provine din surse mai responsabile;
  • Clienții M&S au dat o nouă viață la peste 36 de milioane de articole de îmbrăcăminte prin programul de reciclare a hainelor de la lansarea acestuia în 2008, strângând aproximativ 23 de milioane de lire sterline pentru organizația britanică Oxfam.
  • Prin lansarea programului Beauty Takeback Scheme cu Handle, începând din iunie 2023, M&S a slavat peste 1,5 tone de deșeuri de produse cosmetice care altfel ar fi ajuns la groapa de gunoi;
  • În 2023 – 2024, programul de reutilizare și reciclare a prevenit trimiterea a 85 de milioane de umerașe la groapa de gunoi.

M&S a publicat în luna iunie Raportul său anual ESG 2024, dezvăluind progresele înregistrate până în prezent în ceea ce privește foaia sa de parcurs Plan A. Raportul poate fi accesat AICI.

Share this article
Prev Post

Tranziția energetică globală 2024 (raport Bureau Veritas)

Next Post

Cel mai cald iunie înregistrat vreodată. 2024 ar putea fi cel mai cald an de la începutul înregistrărilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next