- M&S a încheiat un parteneriat cu experții în reparații și modificări de îmbrăcăminte de la SOJO
- Parteneriatul este susținut de Fondul de accelerare M&S Plan A, în valoare de 1 milion de lire sterline, retailerul angajându-se să investească în promovarea economiei circulare.
- Din august, clienții M&S pot rezerva un serviciu de reparații prin intermediul unui nou hub online – „M&S Fixed by SOJO”.
Marks & Spencer a anunțat că va oferi pentru prima dată un serviciu dedicat de reparații de îmbrăcăminte, în parteneriat cu SOJO, un startup înființat în 2021 cu misiunea de a face croitoria și reparațiile de haine mai accesibile.
Hub-ul online „M&S fixed by SOJO”, care urmează a fi lansat în august, va sprijini clienții să ofere hainelor lor M&S „o altă viață”, reducâmd în același timp deșeurile textile, un pilon cheie al foii de parcurs Plan A a retailerului în direcția economiei circulară.
Potrivit datelor M&S, doar 10% din populația Regatului Unit este suficient de încrezătoare să-și repare singură hainele, în timp ce 60% dintre consumatori doresc ca retailerii să ofere mai multe servicii care să îi ajute să-și reducă amprenta de carbon.
Clienții M&S vor putea selecta și rezerva o gamă largă de servicii de reparații personalizate – de la înlocuirea fermoarelor până la repararea tricotajelor – toate printr-un simplu formular online. Cu reparații începând de la doar 5 lire sterline, hainele M&S pot fi trimise către SOJO, reparate și returnate direct la ușa clienților în termen de șapte până la 10 zile.
Vizibil pe site-ul, aplicația și magazinele retailerului începând de luna trecută, Planul A – „O altă viață” reunește toate serviciile de circularitate ale retailerului într-un singur loc. De la noul parteneriat cu SOJO, Beauty Takeback Scheme cu Handle și până la parteneriatul de lungă durată cu Oxfam pentru donarea de haine. Pe lângă o serie de servicii, platforma Plan A – „O altă viață” va găzdui o selecție de videoclipuri practice de 60 de secunde de tip ”how to”.
Abordarea M&S Plan A privind circularitatea
Abordarea M&S față de circularitate constă în conceperea de produse care sunt pur și simplu prea bune pentru a fi irosite și în utilizarea inovației pentru a îmbunătăți utilizarea resurselor.
Progresele înregistrate până în prezent includ:
- 70% din poliesterul din hainele M&S provine din surse reciclate verificate;
- 100% din bumbacul din hainele M&S provine din surse mai responsabile;
- Clienții M&S au dat o nouă viață la peste 36 de milioane de articole de îmbrăcăminte prin programul de reciclare a hainelor de la lansarea acestuia în 2008, strângând aproximativ 23 de milioane de lire sterline pentru organizația britanică Oxfam.
- Prin lansarea programului Beauty Takeback Scheme cu Handle, începând din iunie 2023, M&S a slavat peste 1,5 tone de deșeuri de produse cosmetice care altfel ar fi ajuns la groapa de gunoi;
- În 2023 – 2024, programul de reutilizare și reciclare a prevenit trimiterea a 85 de milioane de umerașe la groapa de gunoi.
M&S a publicat în luna iunie Raportul său anual ESG 2024, dezvăluind progresele înregistrate până în prezent în ceea ce privește foaia sa de parcurs Plan A. Raportul poate fi accesat AICI.