Companii responsabile față de mediu și oameni

Niciuna din cele mai mari companii americane din sectorul produselor alimentare nu și-a aliniat planurile de cheltuieli la obiectivele climatice (Raport)

Aproape jumătate dintre cele mai mari 50 de firme din America de Nord din sectorul produselor alimentare nu-și dezvăluie emisiile indirecte (domeniul de aplicare 3) și niciuna nu-și aliniază planurile de investiții la obiectivele publice privind clima.

Acestea sunt câteva dintre concluziile „condamnabile”, notează publicația edie, ale unui nou raport publicat de organizația Ceres, care evaluează gradul de pregătire al marilor întreprinderi din sectorul alimentar pentru planificarea tranziției verzi.

Ceres a constatat că doar 27 dintre cele 50 de firme angajate în inițiativa Food Emissions 50 initiative dezvăluie emisiile indirecte (Domeniul de aplicare 3) provenite din bunurile și serviciile achiziționate. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că aceste emisii reprezintă, de obicei, cel puțin 80% din amprenta de gaze cu efect de seră a companiilor de această mărime și din acest sector.

Potrivit Ceres, fără evaluarea și comunicarea acestor emisii, companiile nu vor putea să dezvolte planuri de tranziție credibile pentru a obține reduceri de emisii bazate pe date științifice.

Dintre cele 27 de firme care își dezvăluie emisiile din domeniul de aplicare 3 (Scope 3), niciuna nu pune în aplicare toate informațiile și schimbările strategice pe care Ceres le consideră „esențiale” pentru un plan de tranziție solid.

De exemplu, niciuna dintre ele nu își aliniază planurile de cheltuieli la realizarea obiectivelor climatice și niciuna nu are un proces formal pentru a aborda emisiile rezultate din fuziuni și achiziții.

Mai mult, două treimi dintre acestea nu au o strategie la nivelul întregii întreprinderi care să alinieze inovația și creșterea financiară cu planurile climatice. Printre companiile care nu au această strategie se numără Kraft Heinz, McDonald’s, Walmart și Wendy’s.

Autorul raportului, Nako Kobayashi, a declarat că, deși tot mai multe întreprinderi își stabilesc obiective de top privind emisiile, acestea „nu se traduc în acțiuni solide și transparente”. În timp ce stabilirea unor obiective de mediu bazate pe date științifice este „un început”, a spus Kobayashi, investitorii și alte părți interesate vor din ce în ce mai mult informații despre modul în care corporațiile le vor atinge.

Accesează analiza Ceres

Share this article
Prev Post

S-a lansat platforma „Bucureștiul social și solidar” pentru dezvoltarea incluzivă și durabilă a Capitalei prin economie socială și circulară

Next Post

Deșeurile noastre fiziologice, o resursă naturală la îndemână pe care n-ar trebui s-o scăpăm nereciclată

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next