Companii responsabile față de mediu și oameni

Unilever și Johnson & Johnson, printre cele peste 3.000 de companii care își publică pentru prima dată informațiile privind plasticul prin CDP

3.162 de companii din întreaga lume, printre care Unilever, Sumitomo Chemical și Johnson & Johnson, și-au publicat pentru prima dată informații privind producția și utilizarea materialelor plastice prin intermediul CDP, organizație neguvernamentală care gestionează platforma globală de publicare a informațiilor de mediu pentru investitori, companii, orașe, state și regiuni.

Anunțul CDP vine în contextul în care factorii de decizie politică din statele membre ale ONU se întâlnesc la Nairobi pentru INC-3, a treia din cele cinci sesiuni de negocieri pentru elaborarea unui instrument internațional obligatoriu din punct de vedere juridic privind poluarea cu plastic.

Angajamentul din ce în ce mai mare din partea sectorului privat pentru publicarea informațiilor legate de plastic reflectă impactul direct al crizei asupra companiilor și investitorilor deopotrivă. Poluarea și deșeurile din plastic prezintă riscuri financiare, fizice, juridice, de reglementare și de reputație semnificative.

Publicarea informațiilor este esențială pentru a aborda aceste riscuri, pentru a înțelege ce acțiuni sunt necesare pentru a gestiona impactul și pentru a profita de oportunități.

48 de instituții financiare importante, cu active gestionate în valoare de peste 3,5 trilioane de dolari SUA, inclusiv Coller Capital și Green Century Funds, au întărit apelul pentru reglementarea dezvăluirii informațiilor privind materialele plastice semnând o scrisoare deschisă adresată guvernelor prin care solicită includerea unui mecanism ambițios de raportare obligatorie a informațiilor în cadrul Tratatului global privind materialele plastice.

„Mai mult de 3.000 de companii care își divulgă informațiile legate de plastic prin intermediul CDP reprezintă un pas ferm în direcția cea bună (…), cu toate astea acțiunile voluntare nu sunt suficiente. În condițiile în care consumul de plastic este în creștere, iar emisiile de gaze cu efect de seră generate de producția de plastic se preconizează că se vor dubla până în 2060, companiile trebuie să fie transparente și să fie trase la răspundere pentru contribuțiile lor la poluarea și deșeurile din plastic.” a declarat Pietro Bertazzi, director global, Policy Engagement & External Affairs.

Rezultatele finale ale primului an de raportare privind materialele plastice ale companiilor vor fi publicate de CDP în primăvara anului 2024.

Pentru mai multe informații despre publicarea informațiilor corporative legate de plastic, vizitați pagina CDP dedicată materialelor plastice.

Share this article
Prev Post

ONU: Emisiile globale vor scădea cu doar 2% până în 2030. „Prăpastia dintre nevoi și acțiuni este mai amenințătoare ca niciodată”

Next Post

Exporturile și importurile UE de produse reciclabile. Hârtia, produsul cel mai exportat și importat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next