Orașul inteligent Suita, dezvoltat de Panasonic, este primul din Japonia care își va produce întreaga energie electrică din surse regenerabile

Panasonic a dezvoltat într-o suburbie din nordul orașului Osaka, o nouă comunitate care își propune să fie prima din Japonia care își va produce întreaga energie electrică din surse regenerabile. “Orașul inteligent”, inaugurat oficial în aprilie, a fost echipat cu o serie de tehnologii de ultimă generație menite să stimuleze conectivitatea, să reducă emisiile și să îmbunătățească bunăstarea locuitorilor săi, asigurând de la spații verzi, panouri solare și infrastructură pentru vehicule electrice (VE), până la sisteme de stocare a energiei care pot genera până la trei zile de energie de rezervă în cazul unui dezastru natural – ceea ce, în Japonia, se întâmplă destul de des, relatează Business Green.

Orașul inteligent Suita, este cea mai recentă dezvoltare a unui trio de proiecte de orașe inteligente inițiate și gestionate de gigantul japonez Panasonic și de partenerii săi. Toate cele trei au fost construite pe amplasamentele unor foste unități de producție Panasonic, compania transformând vechile amplasament în unele “inteligente” , cu emisii reduse de dioxid de carbon, concepute pentru a avea un impact limitat asupra climei.

Primul oraș inteligent dezvoltat de Panasonic, Fujisawa, se află la aproximativ 50 de kilometri sud de Tokyo și este complet operațional din 2014. Acesta găzduiește 600 de gospodării, fiecare casă rezidențială dispunând de panouri solare pe acoperiș și de o multitudine de tehnologii inteligente. Între timp, cel de-al doilea oraș inteligent al Panasonic, Tsunashima, a fost deschis în 2018 și oferă un important centru tehnologic, fiind locația unui centru de cercetare și dezvoltare Apple, precum și locuințe, un centru comercial, un cămin studențesc și o stație de alimentare cu hidrogen. Energia este gestionată cu atenție în întreaga zonă de dezvoltare pentru a asigura utilizarea optimă a diverselor surse de energie, un “centru energetic” fiind responsabil de distribuirea energiei electrice și termice către întreprinderi și rezidenți. O platformă IT centralizată vizualizează, monitorizează și optimizează consumul de energie și de apă al orașului, asigurându-se că apa de ploaie este captată și reutilizată.

Takeshi Arakawa, director al departamentului de promovare a orașelor inteligente de la Panasonic, a declarat pentru BusinessGreen că scopul principal al orașelor inteligente este de a aborda direct problemele sociale și comunitare. În timp ce Fujisawa a fost proiectat pentru reducerea congestionării traficului, Suita urmărește să reducă singurătatea și izolarea socială în rândul populației din ce în ce mai în vârstă din zonă. Ca atare, au fost instalate camere cu inteligență artificială, programe de sănătate digitală și locuințe echipate cu senzori, facilități de wellness, special concepute pentru nevoile rezidenților mai în vârstă. Totuși, menținând conceptul utilizat în cadrul celor 2 orașe dezvoltate anterior, și Suita a fost proiectată pentru a avea un impact limitat asupra climei. Panourile solare, bateriile de stocare a energiei, stațiile de încărcare a vehiculelor electrice sunt concepute pentru a reduce consumul de energie din regiune, diminuând astfel costurile pentru întreprinderi și rezidenții locali.

“Putem profita de capacitatea, produsele și serviciile Panasonic pentru a crea conceptul de oraș inteligent care, în cele din urmă, ajută la rezolvarea problemelor sociale, de mediu și comunitare”, a declarat Arakawa.

Arakawa a mai precizat faptul că orașele inteligente reprezintă o necesitate a viitorului,  atât în Japonia, cât și în alte țări. “Avem o mulțime de probleme și provocări sociale de abordat, de la urbanizare și îmbătrânirea societății până la probleme de mediu”, a spus el. “Abordarea orașelor inteligente este o modalitate foarte eficientă de a gestiona aceste probleme. De aceea, nu numai aici, în Japonia, ci și la nivel global, ne așteptăm ca acest tip de concept să fie realizat din ce în ce mai mult.”

Foto: Suita SST

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Prev
Și cei mici fac fapte mari: 200.000 de preșcolari au învățat despre colectarea bateriilor uzate

Și cei mici fac fapte mari: 200.000 de preșcolari au învățat despre colectarea bateriilor uzate

Cea de a 10-a ediție a campaniei „Și cei mici fac fapte mari”, organizată de

Next
Dacia Spring, locul 3 în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Europa către clienţii persoane fizice, în primele 5 luni ale lui 2022

Dacia Spring, locul 3 în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Europa către clienţii persoane fizice, în primele 5 luni ale lui 2022

Dacia a publicat astăzi rezultatele comerciale din primul semestru (S1) 2022

You May Also Like