Companii responsabile față de mediu și oameni

Parlamentul European a adoptat cu majoritate de voturi propunerea de regulament a Comisiei ce vizează ca bunurile vândute în UE să nu derive din defrișări de pădure sau terenuri degradate la nivel global

Plenul Parlamentului European a adoptat astăzi, cu majoritate de voturi, mai exact 453 de voturi pentru, 57 de voturi împotrivă și 123 de abțineri, propunerea de regulament a Comisiei ce vizează ca bunurile vândute în UE să nu derive din defrișări de pădure sau terenuri degradate la nivel global.

Noua lege stabilește norme privind obligația de diligență prin care companiile trebuie să se asigure că produsele pe care cetățenii le cumpără, le utilizează și le consumă pe piața UE nu contribuie la defrișările și la degradarea pădurilor la nivel mondial, inclusiv a pădurilor tropicale, preconizându-se că astfel noua legislație va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a declinului biodiversității.

După vot, Christophe Hansen (PPE, LU) a declarat: „Suntem serioși în ceea ce privește combaterea schimbărilor climatice și a pierderii biodiversității. Recunoscând că UE este responsabilă pentru aproximativ 10% din defrișările globale, nu avem altă opțiune decât să ne intensificăm eforturile pentru a opri defrișările globale. Dacă reușim să găsim echilibrul corect între ambiție, aplicabilitate și compatibilitatea cu OMC, acest nou instrument are potențialul de a deschide calea către lanțuri de aprovizionare fără defrișări.”

Parlamentul este acum pregătit să înceapă negocierile cu statele membre ale UE cu privire la legea finală.

Defrișarea pădurilor este cea mai mare problemă de mediu și principalul motiv de îngrijorare al cetățenilor europeni din mai multe țări UE, care se așteaptă ca marile companii să fie actorii cei mai responsabili în protejarea pădurilor, lucru care, în opinia lor, nu se întâmplă.

Aceasta este principala concluzie a unui sondaj efectuat în rândul a 9000 de consumatori din 9 țări UE (Cehia, Franța, Germania, Italia, Țările de Jos, Portugalia, Spania, Suedia), publicat în septembrie a.c. de firma de cercetare de piață Globescan.

Share this article
Prev Post

Clarfon și Asociația CSR Nest lansează cea de a doua ediție a campaniei „Un Pacient Protezat. Un Copac Plantat”

Next Post

De ce orașele, oamenii, natura au nevoie de mai puțină lumină artificială

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next