Ministrul indian al transporturilor a declarat marți că va propune o taxă suplimentară de 10% pentru vehiculele diesel și a avertizat producătorii de automobile cu privire la taxele și mai mari care vor urma pentru a-i forța să renunțe la mașinile cu motoare diesel, cu scopul final de reducere a emisiilor și a poluării în India.
Nitin Gadkari a făcut aceste comentarii în cadrul conferinței anuale a Societății Constructorilor Indieni de Automobile (SIAM) din New Delhi, unde s-au reunit directori ai Tata Motors, Mahindra & Mahindra, Maruti Suzuki și ai unor producători auto străini precum Mercedes și Volkswagen, scrie Reuters.
Gadkari a declarat că îi va cere ministrului de finanțe în cursul zilei de marți o taxă „suplimentară de 10%” pe bunuri și servicii pentru vehiculele diesel pentru a aborda problemele legate de poluare. În prezent, India impune o taxă de 28% și percepe o așa-numită „taxă” suplimentară în funcție de capacitatea motorului vehiculelor.
„Spuneți la revedere dieselului cât mai repede, altfel vom crește atât de mult impozitul încât va fi dificil pentru voi să vindeți aceste vehicule”, a declarat Gadkari la conferință.
Comentariile lui Gadkari au stârnit discuții în rândul directorilor din industria auto prezenți la conferința de la Delhi, unii dintre ei descriind pentru Reuters această mișcare ca fiind un anunț „bombă”. Directorul general al Mercedes India, Santosh Iyer, a declarat că mulți clienți preferă în continuare vehiculele diesel și că orice modificare a politicilor fiscale va duce la o schimbare în „strategia de portofoliu” a producătorilor auto.
Poluarea este o problemă din ce în ce mai mare în India. Încercările de a reduce emisiile autovehiculelor, de a reduce importurile de combustibil și de a limita arderea miriștilor nu au dat rezultate deosebite într-o țară aflată pe locul al doilea în clasamentul celor mai mari producători de cărbune din lume, după China.
Gadkari a lansat avertismente și în cadrul conferințelor SIAM din trecut. În 2017, Gadkari le-a spus directorilor din domeniul auto că ar trebui să se orienteze către vehiculele electrice (EV), afirmând: „Nu este nevoie să ne îndreptăm spre vehicule electrice: voi face acest lucru, fie că vă place sau nu. Și nu am de gând să vă întreb. O voi face cu buldozerul”.
În ultimii ani, India a încercat să impulsioneze vânzările de vehicule electrice prin stimulente fiscale, dar cu toate astea mai puțin de 2% din cele aproape 4 milioane de mașini vândute în India în ultimul an fiscal au fost vehicule electrice. Guvernul a declarat că vrea ca vehiculele electrice să reprezinte 30% din totalul vânzărilor de mașini până în 2030.
Sursa foto: Pixabay