Companii responsabile față de mediu și oameni

România Schimbă PET-ul cu biletul pe 16 septembrie, în Vinerea Verde

Pe 16 septembrie 2022, locuitorii din 65 de orașe din România vor putea primi în schimbul a 5 PET-uri/doze/sticle predate la unul dintre magazinele Kaufland un bilet cu două călătorii pentru mijloacele de transport în comun. Campania se desfășoară în intervalul 09:00-17:00, în 134 de magazine Kaufland România. Lista completă a magazinelor participante poate fi consultată aici.

Lansată acum 2 ani de Kaufland România și Act for Tomorrow, campania Schimbă PET-ul cu biletul are ca obiective încurajarea folosirii transportului public și promovarea colectării separate a deșeurilor, fiind integrată în Programul Național Vinerea Verde, inițiat de Ministerul Mediului cu scopul de a reduce poluarea cauzată de utilizarea mașinilor personale în marile orașe.

Începând cu 1 septembrie 2021, toate magazinele Kaufland din țară dispun de infrastructuri de reciclare de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru), compania devenind astfel primul retailer din România, care oferă o rețea de automate de colectare separată a deșeurilor la nivel național. În plus, în cadrul campaniei „Să reciclezi e mai ușor decât crezi”, toți consumatorii care vor adopta un comportament ecologic primesc cupoane de 10% reducere, la fiecare 5 ambalaje colectate, pentru o anumită categorie de produse ce se actualizează lunar cu sprijinul furnizorilor. În perioada 14-20 septembrie 2022 se va oferi 10% reducere pentru toată categoria de sucuri necarbonatate.

„Ne bucurăm că putem pune la dispoziția acestei campanii strategice, dezvoltată alături de partenerii noștri de la Asociația Act for Tomorrow, infrastructura de colectare a deșeurilor disponibilă în toate magazinele Kaufland din țară. De asemenea, suntem fericiți că am reușit să creștem campania  Schimbă PET-ul cu biletul de la o inițiativă locală la una națională și să oferim astfel locuitorilor din 63 orașe din țară, pe lângă infrastructura de colectare și bilete de autobuz gratuite și să încurajăm utilizarea mijloacelor de transport în comun. Astfel reușim să transformăm în realitate viziunea noastră Mai puțin plastic – Circuite închise, asumată prin strategia REset Plastic a Grupului Schwarz” – a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Campania Schimbă PET-ul a atras în ultimii 2 ani peste 6.700 de persoane din Constanța, Craiova, Iași, Timișoara, Buzău, Galați, Sibiu, Oradea și Baia Mare, care au colectat peste 3.300 kg deșeuri.

Campanii similare au fost desfășurate și în alte mari orașe din lume: Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia). În Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4,1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic.

Share this article
Prev Post

IFC a investit 42 milioane de dolari în prima obligațiune de sustenabilitate din România

Next Post

Europenii susțin cu fermitate legea UE anti-defrișări care ar impune companiilor să nu mai vândă produse asociate cu distrugerea pădurilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next