Companii responsabile față de mediu și oameni

Sărbătoarea Gustului cu Fundația Auchan: 600.000 de copii, profesori și părinți au învățat ce înseamnă o alimentație sănătoasă și o atitudine eco-responsabilă

S-a încheiat cea de a 7-a ediție a programului național educațional Sărbătoarea Gustului, sub deviza „Bun pentru Gust, Bun pentru Sănătate, Bun pentru Planetă!”, organizat de Asociația Sărbătoarea Gustului și finanțat de Fundația Auchan cu peste 80.000 euro, pentru producția materialelor didactice din această ediție.

Programul, susținut de Ministerul Educației și menit să transmită tinerelor generații principiile unei alimentații sănătoase și comportamente responsabile, vine în sprijinul învățătorilor oferind suport didactic pentru modulul opțional de „alimentație sănătoasă și un stil de viață sănătos” inclus în programa școlară.

Actuala ediție s-a desfășurat în 6.000 de școli primare și de gimnaziu, în perioada 16 octombrie 2023 – 21 iunie 2024, fiind dedicat elevilor de clasa a III-a.

Elevi, părinți și cadre didactice au avut parte atât de ateliere interactive, cât și de un caiet de exerciții pentru a lucra concret pentru îmbogățirea și deprinderea cunoștințelor și a gesturilor responsabile – pornind de la actul de a cumpăra local și de sezon, a citi etichetele și a recunoaște siglele de calitate europene, până la a folosi eficient resursele naturale (apă, gaz, electricitate) implicate în procesul de gătit.

Turneul atelierelor interactive „Lecții de Gust”, parte din programul Sărbătoarea Gustului, a avut loc în 50 de școli la nivel național din București, Sibiu, Brașov, Curtea de Argeș, Pitești, Timișoara, Deva, Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj-Napoca, Târgu Mureș, Iași, Suceava, Bacău, Galați, Constanța, Drobeta Turnu Severin și Craiova, unde au fost desfășurate 159 de ateliere interactive la care au luat parte aproape 4.000 de elevi de clasa a III-a.

În București, evenimentele au avut loc în 17 școli primare, la care au fost prezenți peste 1.500 de elevi, în timp ce în țară a străbătut 33 de școli primare, cu participarea a peste 2.200 de elevi. Sub îndrumarea lui Daniel Dobre, chef și trainer de dezvoltare personală, copiii au învățat cum să mănânce diversificat și cum să deosebească alimentele de calitate, stimulându-le astfel gândirea creativă și critică, abilitate cognitivă necesară copiilor pentru o dezvoltare armonioasă.

„Ne bucurăm că un număr atât de mare de beneficiari, în special elevi, au avut ocazia să interacționeze cu acest proiect ce vine în sprijinul educației, învățând despre importanța principiilor unei alimentații sănătoase și a unui consum responsabil încă din școala primară. Este important să ne implicăm în formarea generațiilor viitoare, iar inițiativa organizată de Asociația Sărbătoarea Gustului se pliază perfect cu viziunea strategiei de sustenabilitate, în special privind alimentația sănătoasă”, a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan România.    

Pentru această ediție a programului Sărbătoarea Gustului au fost produse și distribuite:

  • 6.000 de cărți „Arta de a manca bine” de Chef Alain Alexanian, chef francez cu o stea Michelin (carte premiată doi ani la rând cu 2 premii internaționale „Nutriție si Sănătate”), tradusă și adaptată în limba română;
  • 170.000 de caiete de exerciții „Broșuri Pedagogice”, ce cuprind subiecte și exerciții care au ajuns la: 170.000 elevi de clasa a III-a, 25.000 de învățători, directori de unități școlare și la alți 400.000 de părinți și alte rude care au fost implicate prin temele pentru acasă;
  • 3.937 de Bonete de Bucătar, imprimate cu cele 10 gesturi antirisipă alimentară și cu semnătura Chef Alain Alexanian. Bonetele au rolul de a promova excelența în meseria de bucătar, fiind semnate în fiecare an de către cei mai prestigioși chefi ai planetei, iar în cadrul programului, este oferită o bonetă tuturor copiilor care participă la evenimentele organizate sub egida „Sărbătoarea Gustului”;
  • Alte 10.000 de „Broșuri Pedagogice” au fost distribuite către copiii partenerilor și sponsorilor și către unități de cazare și restaurante din orașele în care a avut loc turneul proiectului.

Programul Sărbătoarea Gustului este susținut și de partenerii: Ecocert Romania, Michelin, Edenia, Up Romania, Continental Hotels, Europcar, Leonidas, Ft-Shop, Amia, Terre Bormane.

Share this article
Prev Post

Implicarea face diferența. Kaufland a investit în 2023 9,7 milioane de euro în proiecte pentru comunitate

Next Post

Doamnele lui Mircea Fechet care au grijă de mediu și sustenabilitate „poate mai mult decât o fac bărbaţii”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next