Companii responsabile față de mediu și oameni

UNSAR: 7 din 10 români se simt afectați de valurile de căldură și de seceta din ultimul an

Românii conștientizează tot mai mult efectele negative generate de schimbările climatice. Astfel, conform celui mai nou studiu sociologic realizat de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), majoritatea românilor intervievați consideră că cel mai mult au fost afectați în acest an de valurile de căldură (39% dintre respondenți), secetă (34%), furtuni violente (8%), inundații (4%) și de incendiile de vegetație (3%).

Valurile de căldură și seceta au înregistrat cea mai importantă dinamică din punctul de vedere al efectelor negative percepute de populație, față de rezultatele studiului de anul trecut – fiind înregistrată o creștere cu 19% în cazul amenințării valurilor de căldură, spre exemplu.

Conform aceleiași cercetări, principalele măsuri luate de cetățeni pentru a diminua impactul schimbărilor climatice, atât din punct de vedere financiar, cât și pentru a proteja mediul înconjurător sunt: utilizarea de becuri eficiente energetic (89%), colectarea selectivă a deșeurilor (82%), reciclarea materialelor reutilizabile (80%) sau utilizarea ambalajelor și a pungilor biodegradabile (79%).

Și achiziția de electrocasnice cu consum redus de energie se află printre măsurile menționate, dar proporția celor care declară că au luat o astfel de măsură pentru a diminua impactul negativ al schimbărilor climatice este în scădere față de 2021 (73% în 2022, față de 82% în 2021).

Sondajul IRES-UNSAR privind Percepția românilor față de asigurările de locuințe a fost realizat pe un eșantion format din 811 respondenți, cu vârsta de peste 18 ani, în august 2022.

Foto: Unsplash

Share this article
Prev Post

KPMG: doar 64% din companiile G250 recunosc formal că schimbările climatice reprezintă un risc pentru afacerea lor. Majoritatea firmelor cu capital românesc nu publică informații consistente de ESG sau sustenabilitate

Next Post

Granturi în valoare de 1 mil. de euro oferite de Fundația H&M în cadrul competiției Global Change Award 2023

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next