Companii responsabile față de mediu și oameni

44% dintre europeni își spală hainele la 30°C, generând o economie potențială de peste 952.000 de tone de CO2 (Studiu Electrolux)

La 3 ani de la lansarea primului studiu privind obiceiurile de îngrijire a hainelor, Electrolux a publicat o nouă cercetare de piață, realizată la nivel european, care aduce informații recente în ceea ce privește tendințele actuale ale consumatorilor în favoarea mediului înconjurător. Conform studiului Adevărul despre spălatul hainelor, 35 de milioane de gospodării au scăzut temperaturile de spălare a hainelor la 30°C, ceea ce ar putea duce la o diminuare de până la 1 milion de tone de emisii de carbon degajate în atmosferă. Mai mult, studiul arată că 86% dintre gospodăriile din Europa au încercat o reducere a consumului de energie în ultimul an, iar peste jumătate (56%) au schimbat în totalitate modul de îngrijire a hainelor, urmând ca până în 2025 majoritatea europenilor să opteze pentru condiții de spălare la 30°, dacă tendințele se mențin.

Produsele electrocasnice sunt responsabile pentru aproape 30% din consumul global de energie la nivel de gospodărie, conform unui raport lansat de Agenția Internațională pentru Energie. Mai mult decât atât, în urma unor evaluări realizate de grupul Electrolux asupra ciclurilor de viaţă al aparatelor electrocasnice, reiese că aproximativ 85% din impactul asupra mediului al unui aparat electrocasnic este generat atunci când este în uz.

Cele mai importante rezultate privind obiceiurile de îngrijire a hainelor la nivel european

Conform ultimului raport publicat de Grupul Electrolux, în ultimii ani, criza energetică a reprezentat un factor de influență major în schimbarea obiceiurilor în materie de îngrijire a hainelor în avantajul planetei. Astfel, 43% din consumatori utilizează integral capacitatea mașinii de spălat, o treime preferă să poarte hainele de mai multe ori între spălări, să spele hainele noaptea sau să folosească setările Eco. De altfel, consumul energetic se află în topul îngrijorărilor consumatorilor, 83% dintre adulți acordând mai multă atenție în prezent acestui aspect atunci când folosesc aparatele de uz casnic. De asemenea, 58% au menționat ca eficiența energetică va reprezenta un factor major de considerat când vor achiziționa următoarele electrocasnice.

Temperatura cu care sunt spălate hainele are probabil cea mai mare influență asupra costului de energie electrică, asupra emisiilor de carbon și a longevității hainelor, mai mare decât orice alt factor atunci când vine vorba de spălarea hainelor. Conform celui mai recent raport, în prezent, 36% dintre gospodăriile europene spală hainele în principal la 30°C – o creștere cu 10% față de 2020. Acest lucru înseamnă că peste 35 de milioane de gospodării au făcut această schimbare, dintre care majoritatea au trecut de la spălarea la 40°C la 30°C. În plus, în cadrul a 8% din gospodării, spălarea hainelor se face și la mai puțin de 30°C, ceea ce înseamnă că 44% din toate gospodăriile spală în prezent la temperaturi mai scăzute.

Unul dintre obiectivele de sustenabilitate setate de Electrolux la nivel global este de a face hainele să reziste de două ori mai mult, cu jumătate din impactul asupra mediului, până în 2030. Pentru a atinge acest obiectiv, compania realizează demersuri constante ce țin de îmbunătățirea și dezvoltarea unor electrocasnice eficiente, cu o amprentă redusă asupra mediului, dar și de educare a publicului cu privire la obiceiuri de îngrijire a hainelor. Spre exemplu, în ceea ce privește gama de electrocasnice, conform celui mai recent raport de sustenabilitate, în 2022, Electrolux a lansat o gamă de mașini de spălat cu încărcare frontală, prin care consumatorii pot economisi în medie peste 450 de litri de apă pe an, comparativ cu o mașină de spălat cu încărcare superioară. Mai mult, compania a integrat produsele electrocasnice cele mai eficiente din punct de vedere energetic și care au o amprentă redusă asupra mediului într-o gamă dedicată (Ecoline), astfel încât consumatorii să le identifice rapid.

Despre studiu

Rezultatele cercetării se bazează pe date cantitative colectate de la 14.000 de adulți din 14 piețe europene. Demersurile de colectare și analizare au fost realizate de OnePoll, o companie de cercetare de piață specializată în sondaje, în colaborare cu Grupul Electrolux și partenerii săi. Sondajul a fost realizat în intervalul 20 decembrie 2022 – 16 ianuarie 2023, iar datele au fost colectate de la populația generală din următoarele țări: Belgia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveția și Marea Britanie.

Accesează studiul Adevărul despre spălatul hainelor

Share this article
Prev Post

„De pe clădire pe umăr”, vernisaj inedit al produselor remesh care oferă a doua șansă oamenilor și mediului. În cei peste 15 ani de activitate, în cadrul remesh au fost colectate peste 36 de tone de deșeuri publicitare și au fost croite peste 72.000 de produse

Next Post

BAT, recunoscut de Financial Times ca lider climatic in 2023

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next