Webinar IBM despre Sustenabilitate în lucrul cu clienții și ONG-uri: 22 februarie. Aflați de la experții IBM despre modul în care munca lor își propune să aibă impact social și să accelereze rezultate în materie de durabilitate – prin exemple de clienți de la IBM Consulting și IBM Technology și prin programe precum IBM Sustainability Accelerator. Sursa
Oslo Science City intenționează să creeze un cartier al inovației care își propune să fie o zonă cu emisii nete zero, construită pe energie regenerabilă și principii economice circulare. Sursa
Panasonic Group se angajează să reducă emisiile de CO2 la zero net până în 2030 și vor reduce consumul de energie electrică al produselor prin dezvoltarea de noi tehnologii și soluții pentru a le crește eficiența.
Concernul feroviar Deutsche Bahn, investește în trenuri acționate cu baterii, dorind ca până în 2040 să devină carbon neutră.
Până în 2025, toată gama nouă de mobilier IKEA va avea ambalaje fără plastic. Până în 2028 se dorește eliminarea totală a acestora.
Lidl a fost desemnată unul dintre cele 2 cele mai verzi supermarketuri din Marea Britanie într-un clasament al emisiilor de gaze cu efect de seră și al eforturilor de a reduce deșeurile de plastic și alimente. Sursa
Volvo Car UK a lansat primul său Pure Electric Test Drive Hub la emblematicul Eden Project din Marea Britanie. Acest moment de reper reafirmă angajamentul companiei de a fi un producător de mașini exclusiv electrice până în 2030. Sursa
EIT Climate-KIC a încheiat un parteneriat cu Amazon pentru a sprijini start-up-uri prin Amazon Launchpad Sustainability Accelerator. Acest program vizează antreprenorii care dezvoltă produse fizice ce facilitează clienților o viață trăită mai sustenabil. Sursa
Noul raport UNEP/WEF identifică nevoia ca țările bogate, și în special sectorul privat, să stimuleze investițiile în Nature Based Solutions (NbS). Sursa
Primul Bentley complet electric va fi lansat la sfârșitul anului 2025 și va fi un model complet nou – nu un înlocuitor electric pentru un model actual. Sursa
După lansarea PepsiCo Positive, transformarea strategică a companiei, axată pe durabilitate, PepsiCo Europe anunță că până în 2030 intenționează să elimine plasticul pe bază de combustibil fosil din toate pungile sale de chipsuri. Sursa
Peste 200 de companii globale se unesc pentru a împiedica pătrunderea a 2 miliarde de peturi în oceanele lumii prin programul Plastic Bank. Sursa
Planurile ExxonMobil de reducere a emisiilor până în 2030 includ emisii nete zero pentru operațiunile din Bazinul Permian și investiții în soluții cum ar fi captarea și stocarea carbonului, hidrogen și biocombustibili. Sursa
L’Oreal Garnier a lansat un balsam ce nu necesită clătire. Împreună cu fabricarea cât mai verde a produselor salvează 100 litri apă/sticlă. Sursa
Coca-Cola își ia angajamentul ca 25% din ambalaje să fie reutilizabile până în 2030. Sursa
Exemplu bune practici: Insight Enterprises, un integrator de soluții care ajută clienții să-și accelereze călătoria digitală, a lansat Raportul Insight Corporate Citizenship 2022, împărtășind modul în care practicile de mediu, sociale și de guvernanță ale companiei au influențat pozitiv angajații, clienții și comunitățile la scară globală. Sursa
Sustain.Life, platforma SaaS care ajută companiile din diverse industrii să-și măsoare și să reducă impactul asupra mediului, a integrat cadrul Global Reporting Initiative (GRI), cel mai utilizat standard global pentru raportarea sustenabilității și Certificarea TRUE pentru Zero Waste, principalul standard de certificare a reducerii deșeurilor. Sursa
PepsiCo, una dintre cele mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a implementat un proiect inovator în Sete Lagoas (Brazilia): o centrală solară termică care captează lumina soarelui și o transformă în energie termică pentru încălzirea apei folosită în procesele de fabricație. Sursa
Consiliul de Administrație al Băncii Europene de Investiții (BEI) a aprobat noul Cadru de Sustenabilitate Socială și de Mediu (ESSF), care își propune să stimuleze contribuția băncii la țintele stabilite de European Green Deal. ESSF se va aplica noilor proiecte începând cu 1 martie 2022. Sursa
“The Carbon Call” este o inițiativă de accelerare a dezvoltării unei contabilități fiabile și interoperabile a emisiilor de carbon, care este necesară pentru a ajuta planeta să ajungă la zero net până la mijlocul secolului. Aceasta este găzduită de Fundația ClimateWorks, iar organizațiile participante includ Capricorn Investment Group, Climate Change AI, Corporate Leaders Group Europe, Global Carbon Project, Global Council for Science and the Environment, International Science Council, LF Energy, Linux Foundation, Microsoft, Mila, Fundația Skoll, Institutul Stanford Woods pentru Mediu, Programul Națiunilor Unite pentru Mediu (organizație colaboratoare) și Fundația Națiunilor Unite. Sursa
„La Dial și la Henkel, promovarea durabilității și reducerea deșeurilor de plastic este nu doar scopul nostru, ci și angajamentul nostru corporativ. Împreună ne vom ajuta să ne îndeplinim misiunea prin realizarea de produse durabile și inovatoare de îngrijire personală, abordând în același timp provocările de mediu și sociale”, a spus Randi. Melton, VP Marketing Beauty Care, Activare la Henkel. Sursa
PepsiCo Beverages North America (PBNA) și Frito-Lay North America (FLNA) au anunțat acordarea unui grant de 1,2 milioane USD către Guadalupe-Blanco River Authority (GBRA), entitatea din Texas concentrată pe dezvoltarea, conservarea și protejarea resurselor de apă din bazinul râului Guadalupe. Acesta este un pas către efortul ambițios al PepsiCo de a deveni Net Water Positive până în 2030. Sursa
Un grup selectat de membri CSR Europe, reprezentanți ai Comisiei Europene și alte părți cheie interesate, vor colabora pentru a asigura o tranziție justă în mijlocul transformării ecologice și digitale. Sursa