BAT România a lansat în cadrul programului Alege Asumat un Oraș Curat, în contextul Zilei mondiale a mediului, o nouă campanie care îndeamnă turiștii la eco-responsabilitate în timpul vacanțelor și la menținerea curățeniei apelor și pe plaje, cu mesaje precum: “Vara asta, lasă doar amintiri la mare, nu deșeuri” sau „Vara asta, lasă doar urme pe nisip, nu ambalaje,” amplasate pe Autostrada Soarelui, dar și prin mijloace de comunicare media și online.
„Litoralul este unul dintre locurile cele mai afectate de deșeurile lăsate în urmă la finalul verii și, de aceea, anul acesta atragem atenția asupra responsabilității pe care o avem fiecare dintre noi pentru a păstra curate apele și plajele României. Grija față de mediu și comunitate înseamnă responsabilitate la nivelul individual al fiecăruia dintre noi și se traduce prin gesturi mici, consecvente și multiplicate la scară largă, socială. În cadrul BAT ne-am asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun pentru consumatorii noștri, dar și pentru societatea în care trăim și ne dorim ca tot mai mulți oameni să înțeleagă responsabilitatea alegerilor individuale și relevanța gesturilor simple, repetitive și a impactului pe care acestea îl au pentru viitor,” spune Ileana Dumitru, Director Relații Externe al Ariei Europa de Sud-Est, BAT (foto).
Sute de mii de turiști își petrec anual vacanțele de vară pe litoralul românesc, iar în urma lor rămân și zeci de tone de deșeuri, potrivit datelor autorităților centralizate de Clean Recycle.
Cel mai frecvent întâlnite tipuri de deșeuri pe plajele României sunt cele din polimeri artificiali (peste 85%), urmate de cele din metal, sticlă/ceramică, cauciuc, hârtie/carton, textile și lemn procesat, potrivit unui studiu al Ministerului Mediului. Totodată, pe litoralul românesc sunt prezente deșeuri metalice, de plasă, textile, din lemn sau sticlă.
Sustenabilitatea, în centrul afacerii BAT
BAT și-a început călătoria în domeniul sustenabilității în urmă cu peste 20 de ani, cu rezultate recunoscute de prestigioase instituții la nivel internațional, precum Dow Jones Sustainability Index sau Financial Times.
BAT și-a asumat obiectivul de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow) pentru consumatori și pentru comunitate, compania fiind recunoscută de Financial Times ca lider în domeniul combaterii schimbărilor climatice în 2024, pentru al 4-lea an consecutiv.
Cei peste 3.000 de angajați ai BAT în România contribuie în fiecare an la multiplicarea mesajelor de conștientizare a importanței gesturilor individuale simple, cu impact major pentru mediu și societate.
Anual, entitățile BAT România derulează inițiative interne precum campanii de donare de sânge, de colectare selectivă, donații de textile pentru reutilizare și reciclare sau acțiuni de plantare și împădurire.
Anul acesta, angajații BAT România au plantat peste 5.000 de copaci, contribuind astfel la regenerarea ecosistemului din județul Călărași.
Totodată, ambalajele de băuturi din plastic sau carton utilizate la birou de angajații BAT România au fost înlocuite anul acesta cu căni ceramice, pentru încurajarea reutilizării și reducerii deșeurilor, astfel reducându-se peste 2 tone de deșeuri anual, conform estimărilor interne ale companiei.
Cu o viziune circulară asupra abordării de sustenabilitate, ce vizează întreg ciclul de viață al produselor sale, din 2021 BAT România a lansat și un program național de colectare pentru reciclare a versiunilor anterioare glo, dispozitivul de încălzire a consumabilelor din tutun și plante din portofoliul companiei. În anul 2022, programul a fost extins pentru colectarea dispozitivelor BAT de vapat. În prezent, la nivel național sunt active peste 360 de puncte de colectare a dispozitivelor electronice BAT, iar până în prezent au fost colectate peste 155 de mii de dispozitive.
Recent, compania a publicat raportul anual combinat privind performanța de business și în domeniul sustenabilității pentru anul 2023, prin care evidențiază progresul obținut în atingerea obiectivelor sale de sustenabilitate.