De ani de zile, compania Bridgestone a colectat anvelopele uzate și a refolosit părțile componente ale acestora. Uneori sunt transformate în beton asfaltic cauciucat (RAC), în materiale de construcții sau în mulci, alteori sunt arse pentru combustibil. Există o singură problemă: pe parcursul operațiunilor se emite o cantitate mare de carbon. Topirea anvelopelor pentru industria cimentului, de exemplu, eliberează 100% din carbonul din anvelopa respectivă înapoi în atmosferă, relatează GreenBiz.
Așa că Bridgestone, care pune accent pe durabilitate la nivelul întregii companii, a adoptat o strategie diferită pentru a crea anvelope din materiale reciclate. Printr-un parteneriat cu LanzaTech, cel mai mare producător de anvelope din lume, extinde un sistem în circuit închis care folosește bacterii pentru a descompune cauciucul, a capta carbonul și a crea materia primă pentru un nou cauciuc. LanzaTech va transforma anvelopele în etanol, care poate fi apoi transformat din nou în anvelope.
Modul de operare este următorul: LanzaTech va gazifica parțial anvelopele, producând monoxid de carbon și hidrogen. Apoi, va introduce bacterii care se hrănesc cu aceste gaze creând etanol nou, fără a pierde carbon pe parcurs.
Nizar Trigui, directorul de tehnologie de la Bridgestone a declarat că parteneriatul cu LanzaTech face parte dintr-o strategie mult mai amplă de sustenabilitate a companiei. „Este vorba despre a crește sau a evolua dincolo de a fi doar compania de anvelope nr. 1 din lume”, a spus el. „Aspirăm să fim lideri mondiali în materie de soluții durabile”.
Bridgestone s-a angajat să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2050 și dorește, de asemenea, să atingă o circularitate a materialelor de 100% până la acea data, a spus Trigui. Compania are în vedere eficiența energetică în fabricile sale, noi tehnologii pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor, dar și reciclarea și reutilizarea materialelor.
LanzaTech nu se limitează doar la sfera anvelopelor. Are în vedere toate tipurile de materii prime – biomasă, îmbrăcăminte, deșeuri municipale, emisii și gaze provenite din uzinele de oțel – ca surse durabile de carbon. De asemenea, a creat o companie, LanzaJet, care va utiliza deșeurile ca resurse pentru a crea etanol și, în cele din urmă, combustibil sustenabil pentru aviație, considerat de Jennifer Holmgren, CEO al LanzaTech, un pas pe drumul către decarbonizarea completă a aviației.