Prototipul de anvelopă dezvoltat de Goodyear este produs în proporție de 63% din materiale sustenabile, fiind inclus în clasa „A”, care indică nivelul cel mai bun al economiei la combustibil, a declarat compania într-un comunicat.
Această anvelopă demonstrativă include patru tipuri diferite de negru de fum, fabricat fie din ulei vegetal, ulei de piroliză obținut din anvelope scoase din uz, prin captarea și conversia dioxidului de carbon sau printr-un proces de piroliză a metanului cu emisii reduse de carbon. Negrul de fum este inclus în mod normal în anvelope pentru a consolida compoziția și pentru a contribui la creșterea duratei de viață a benzii de rulare, fiind obținut în mod tradițional prin arderea incompletă a produselor petroliere grele.
Unele dintre uleiurile pe bază de petrol din această anvelopă demonstrativă au fost înlocuite cu uleiurile de rapită, o resursă biologică care ajută la menținerea flexibilității compusului de cauciuc al anvelopei în condiții de schimbare a temperaturilor. Utilizarea uleiului de rapiță biologic este în concordanță cu obiectivul companiei de a înlocui complet uleiurile derivate din petrol în produsele sale până în 2040.
Noua anvelopă Goodyear conține o varietate unică de siliciu produsă din cenușă de coji de orez, un produs secundar al prelucrării orezului care este adesea aruncat la groapa de gunoi. Din această cenușă reziduală a fost produs siliciu de înaltă calitate.
Grégory Boucharlat, vicepreședinte Commercial Europe, a declarat: „Dezvoltarea ofertei noastre integrate de produse și soluții de mobilitate sub umbrela Goodyear Total Mobility poate sprijini și mai mult clienții noștri pe piața exigentă a transporturilor și îi poate ajuta să își atingă propriile obiective de sustenabilitate. Goodyear se angajează să dezvolte produse și soluții care să contribuie la susținerea ambițiilor și aspirațiilor partenerilor noștri de afaceri de a fi mai competitivi, mai eficienți și mai sustenabili.”
Foto: Goodyear