Compania de produse de înfrumusețare L’Oréal a anunțat introducerea în Canada a sistemului de etichetare a produselor Product Impact Labelling cu informații despre impactul social și de mediu al acestora, informează ESG Today.
Lansarea etichetelor cu informații despre impact a fost anunțată în paralel cu publicarea de către companie a unui sondaj realizat în rândul a 1.500 de canadieni, care indică faptul că 80% dintre aceștia ar dori să facă alegeri durabile și că peste două treimi (69%) dintre consumatori se așteaptă ca firmele să ofere informații despre impactul unui produs asupra mediului.
Lansat pentru prima dată în Franța în 2020, sistemul Product Impact Labelling examinează 14 factori de impact planetar, de la emisiile de gaze cu efect de seră, la deficitul de apă, acidificarea oceanelor și impactul asupra biodiversității, pe tot ciclul de viață al produsului, de la procurarea ingredientelor până la eliminarea ambalajelor, produselor fiindu-le atribuit un punctaj de la A (cel mai bun din clasă) la E. Acest sistem a fost introdus în SUA în decembrie 2022.
Sistemul de etichetare va oferi, de asemenea, informații privind impactul social, cum ar fi respectarea principiilor fundamentale ale Organizației Națiunilor Unite privind standardele de muncă și numărul de furnizori care contribuie la produs și care s-au angajat să asigure incluziunea socială.
Potrivit companiei, mărcile sale Garnier, La Roche-Posay și Biotherm vor fi primele care vor acest sistem de etichetare a impactului produselor, informațiile fiind disponibile pe site-urile lor începând din această lună și afișate treptat pe produse printr-un cod QR.