Compania aeriană Wizz Air anunță o investiție de 5 milioane de lire sterline într-o companie de biocombustibili Firefly. Aceasta este prima investiție de capital a Wizz Air în cercetarea și dezvoltarea din domeniul combustibilului sustenabil pentru aviație (SAF). Parteneriatul cu Firefly va permite companiei aeriene să furnizeze SAF operațiunilor sale din Marea Britanie începând cu 2028, cu până la 525.000 de tone pe parcursul a 15 ani. Acordul are potențialul de a economisi echivalentul a 1,5 milioane de tone de CO2.
Firefly este specializată într-un proces care transformă nămolul de epurare, un produs rezidual cu valoare redusă disponibil în cantități mari, în combustibil sustenabil (SAF). Peste 57 de milioane de tone de nămol de epurare sunt produse în Regatul Unit în fiecare an, cu potențialul de a produce 250.000 de tone de combustibil sustenabil SAF.
Combustibilul sustenabil de la Firefly, care va fi certificat independent conform standardului principal de sustenabilitate RSB, se estimează că va oferi o reducere cu 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră, în comparație cu combustibilul fosil pentru aeronave, într-un ciclu de viață. Firefly își propune să pună în funcțiune prima sa fabrică în următorii 5 ani.
Acordul cu Firefly și investiția în noua tehnologie SAF reprezintă cea mai recentă etapă în strategia mai largă de sustenabilitate a Wizz Air, printre care se numără și obiectivul planului său ambițios de reînnoire a flotei, al operațiunilor cu costuri reduse deja eficiente, operate cu aeronave de ultimă generație, și o densitate mare a scaunelor și factori de încărcare ridicați. Acest lucru va consolida și mai mult poziția Wizz Air ca lider al industriei în domeniul sustenabilității și va determina angajamentul său de a reduce emisiile de carbon per pasager-kilometru cu 25% până în 2030.
În 2022, Wizz Air a atins cea mai scăzută intensitate anuală a carbonului, care s-a ridicat la 55,2 grame per pasager-kilometru, reprezentând o reducere cu 15% de la un an la altul. Pentru a realiza acest lucru, compania aeriană a investit masiv în flota sa, adăugând noi aeronave și înlocuindu-le pe cele mai vechi cu Airbus A321neo. Aeronava Airbus A321neo încorporează cea mai recentă tehnologie, oferind beneficii semnificative de mediu și poate zbura în prezent cu un amestec cu până la 50% combustibil sustenabil (SAF). Ponderea noii aeronave din familia Airbus A320 cu tehnologie „neo” a depășit deja 50% din flota Wizz Air. Pe lângă programul său ambițios de reînnoire a flotei, Wizz Air lucrează constant la inițiative de eficientizare a consumului de combustibil și îmbunătățește analiza datelor relevante.
Michael Berlouis, Head of Strategic Projects în cadrul Wizz Air, a declarat: „Pe lângă reînnoirea flotei și eficiența operațională, combustibilul sustenabil SAF este crucial pentru reducerea emisiilor de carbon din aviație. Cu toate acestea, disponibilitatea materiei prime rămâne provocarea principală pentru industrie. Investiția noastră în Firefly și în tehnologia sa SAF pentru nămolurile de epurare este un pas major pentru Wizz Air în asigurarea capacității pe termen lung de a oferi clienților săi tarife reduse, într-un mod din ce în ce mai sustenabil din punct de vedere ecologic. Din 2028, ne propunem să achiziționăm 525.000 de tone de SAF de la Firefly pe o perioadă de 15 ani. Acest lucru are potențialul de a reduce emisiile noastre cu echivalentul a 100.000 de tone de CO2 pe an, ceea ce este egal cu emisiile a peste 12.000 de zboruri dus-întors Wizz Air între Londra și Budapesta.”
„Suntem încântați să stabilim un parteneriat cu Wizz Air. Investiția va accelera comercializarea procesului nostru inovativ Firefly, acordul obligatoriu de preluare economisind 1,5 milioane de tone de emisii de carbon. Firefly va facilita încă un pas înspre schimbarea viitorului călătoriilor aeriene. Materia primă, nămolul de epurare, este disponibilă în cantități mari la nivel global, iar cu ajutorul Firefly îl putem folosi într-un mod cu adevărat benefic, reducând utilizarea combustibililor fosili în zonele în care decarbonizarea este cea mai dificilă.”, a declarat James Hygate, CEO-ul Firefly Green Fuels.