Puma, producătorul de articole sportive cu sediul în Germania, afirmă că materialele mai bune, cum ar fi bumbacul și vâscoza din surse certificate sau poliesterul reciclat, au o amprentă ecologică mai mică în ceea ce privește emisiile de CO2 și permit companiei să își îmbunătățească impactul asupra mediului pentru întreaga gamă de produse.
Din 2017, scrie Just Style, compania a reușit să reducă emisiile de CO2 provenite de la materiale cu 32%. Cu toate acestea, Puma consideră că emisiile totale de CO2 pot fi reduse cu încă 7%, în ciuda creșterii semnificative a vânzărilor.
În cel mai recent raport de sustenabilitate, Puma a subliniat că este pe cale să își atingă obiectivul de a realiza nouă din zece produse cu materiale mai bune până în 2025 și că în 2022 și-a alimentat birourile, magazinele și depozitele 100% cu energie regenerabilă.
De asemenea, furnizorii principali ai companiei și-au intensificat utilizarea energiei regenerabile în lanțul de aprovizionare, de unde provine cea mai mare parte a emisiilor de carbon ale Puma, prin instalarea de sisteme solare de mare capacitate și prin achiziționarea de certificate de energie regenerabilă. Până în 2025, Puma vrea ca furnizorii să își procure un sfert din necesarul de energie din surse regenerabile.
Peste 50% din poliesterul utilizat în îmbrăcămintea și accesoriile mărcii germane provine din materiale reciclate, iar compania a început, de asemenea, să intensifice utilizarea bumbacului reciclat.
În același timp, Puma afirmă că a înregistrat progrese în cadrul experimentelor Forever Better RE:SUEDE, care testează un adidas biodegradabil, și RE:FIBRE, care vizează extinderea tehnologiilor mai avansate de reciclare a poliesterului. Ambele proiecte continuă în 2023.
Pentru a se asigura că drepturile a peste jumătate de milion de lucrători din lanțul de aprovizionare al Puma au fost respectate, compania a colectat rapoarte de audit de la 510 fabrici care produc produse finite și materiale în 2022.