PENNY România a publicat cel de al 6-lea raport de sustenabilitate, aferent anului 2022, în care sunt prezentate proiectele companiei cu impact în comunitate și asupra mediului înconjurător.
Principalele rezultate raportate de PENNY sunt concentrate în jurul a 3 piloni:
Sortiment sustenabil
- 87,91% ponderea cheltuielilor cu furnizorii locali
- 69,61% proporția produselor alimentare de origine regională (din România)
- 165 de măcelării partenere ale fermierilor și producătorilor locali
- 48 de articole ecologice și pentru dietă specială comercializate
- 103 articole nou dezvoltate cu ambalaje secundare certificate FSC
Energie, climă și resurse
- 11% scădere a amprentei de carbon totale față de 2019
- 6% scădere consum specific de energie electrică raportat la anul anterior
- 6.242 MWh energie verde produsă intern cu 64 sisteme de panouri fotovoltaice
- 0 magazine proprii încălzite pe bază de combustibili fosil
- 53 amplasamente dotate cu stații de încărcare pentru mașini electrice
- 23 de magazine certificate BREEAM
Angajați și societate
- 6.596 angajați activi la final de an
- 153.782 ore de instruire
- 75% rata de promovare internă pentru poziții de management
- 56,5% femei în poziții de management
- 976.000 euro investiți în comunitate
- 350 tone de surplus de alimente donate
„Avem planuri pe termen lung și dorim să aducem o contribuție semnificativă la îmbunătățirea calității vieții în comunitățile din România. Ne-am asumat obiectivul de a atinge neutralitatea până în 2040, colaborând strâns cu Grupul REWE. Realizarea acestui deziderat depinde în mod esențial de concentrarea eforturilor noastre în diverse inițiative locale, susținerea aprovizionării cu produse provenite din surse regionale și gestionarea atentă a resurselor în toate aspectele operaționale ale companiei noastre”, a subliniat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY România.
Obiectivul TripluRO (3RO)
În anul 2020, PENNY România și-a asumat un obiectiv ambițios, sub umbrela TripluRO (3RO), acela ca până la finalul anului 2023, 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazinele PENNY să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară și să fie procesat și ambalat în România.
Parte din TripluRO, în 2022, PENNY a lansat inițiativa „100 de idei de business pentru România”, prin care a analizat 100 de oportunități de dezvoltare a unor afaceri locale din industrii precum agricultura, ambalajele sau produsele cosmetice, pentru a găsi soluții care vor putea oferi românilor, într-un viitor cât mai apropiat, produse 100% românești.
Ce înseamnă 3RO
- Ingredientul principal provine din România, adică ingredientul care reprezintă cea mai mare pondere relativă (%) în volumul produsului final, astfel cum reiese de pe eticheta produsului, a fost cultivat, produs, crescut, extras sau fabricat în România;
- Produsul este procesat în România, prin procesare înțelegându-se o acțiune care modifică ingredientul/produsul inițial, inclusiv prin încălzire, afumare, sărare, coacere, congelare, uscare, marinare, extragere, extrudare, amestecare, prelucrare, diluare sau o combinație a acestor procedee;
- Produsul este ambalat în România, adică produsul a fost introdus într-un ambalaj, fie el primar, secundar sau terțiar, pe teritoriul României.
„Avem în plan să dezvoltăm în continuare colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali și suntem pe calea cea bună pentru a ne alinia sortimentul de mărci private la obiectivul TripluRO, prin care ne propunem ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România. Vom continua să promovăm crearea de valoare locală prin extinderea continuă a produselor TripluRO. În acest fel, precum și prin etichetarea clară a acestor produse la raft în magazinele noastre ne punem in aplicare angajamentul nostru față de promovarea produselor locale.”