Companii responsabile față de mediu și oameni

Brandurile de modă rămân în urmă în eforturile de reducere a utilizării combustibililor fosili (raport)

Industria textilă rămâne un poluator major, combustibilii fosili fiind utilizați în fiecare etapă a producției. Brandurile de modă nu reușesc să reducă rapid utilizarea combustibililor fosili în lanțurile lor de aprovizionare, potrivit unui nou raport al organizației Fashion Revolution, intitulat What Fuels Fashion, citat de Sustainability Mag.

Lansat ca o ediție specială a Fashion Revolution’s Annual Fashion Transparency Index, reportul evaluează 250 de mărci de modă și comercianți cu amănuntul de top, cu cifre de afaceri de peste 400 de milioane USD. Raportul evaluează informațiile publice furnizate de acestea cu privire la acțiunile legate de climă și energie, acoperind domenii precum responsabilitatea, decarbonizarea, achizițiile de energie, finanțarea decarbonizării, tranziția echitabilă etc.

Ce punctează raportul

Impactul semnificativ al modei asupra mediului persistă din cauza utilizării continue a combustibililor fosili în producție. În pofida crizei climatice urgente, obiectivele de reducere ale marilor branduri sunt departe de obiectivul global de a limita creșterea temperaturii la 1,5°C peste nivelurile preindustriale.

Marile mărci transferă costurile tranziției către energia regenerabilă asupra fabricilor lor, suprasolicitând lucrătorii și comunitățile. Doar 3% dintre mărci (șapte în total) fac publice eforturile de a sprijini financiar lucrătorii afectați de criza climatică.

Acest sprijin este esențial în țările producătoare de îmbrăcăminte cu protecție socială slabă, salarii mici și niveluri ridicate de îndatorare. Fenomenele climatice frecvente, cum ar fi furtunile, valurile de căldură și seceta, afectează grav mijloacele de trai ale lucrătorilor.

Maeve Galvin, director de politică globală și campanii la Fashion Revolution, îndeamnă mărcile să investească pentru a aborda criza climatică: „Investind cel puțin 2 % din veniturile lor în energie curată și regenerabilă, precum și în perfecționarea și sprijinirea lucrătorilor, industria modei ar putea, în același timp, să limiteze impactul crizei climatice și să reducă sărăcia și inegalitatea în cadrul lanțurilor sale de aprovizionare.”

Transparența lipsește în rândul mărcilor în ceea ce privește achizițiile de energie. Doar 43% dintre mărci sunt transparente cu privire la achizițiile de energie la nivel operațional și doar 10% sunt transparente la nivelul lanțului de aprovizionare.

Doar 6% dintre mărci își dezvăluie contribuțiile, de obicei la fonduri climatice comune precum Fashion Climate Fund și Future Supplier Initiative, care oferă împrumuturi furnizorilor pentru infrastructură, cum ar fi panourile solare. Această abordare este nedreaptă, perpetuând dezechilibrele de putere dintre mărcile de modă, furnizori și lucrători.

Investițiile pe termen lung sunt esențiale pentru decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare ale modei. Această tranziție trebuie să fie condusă de mărcile de modă care adoptă relații pe termen lung cu furnizorii și investiții financiare prin practici de cumpărare echitabile.

Multe dintre cele mai mari branduri de modă din lume nu dezvăluie nimic despre eforturile lor de decarbonizare, doar patru din 250 având obiective ambițioase de reducere a emisiilor aliniate la apelul Organizației Națiunilor Unite. Dintre cele 117 mărci care au obiective de decarbonizare, 105 fac publice actualizări ale progreselor, însă 42 raportează o creștere a emisiilor Scope 3 față de anul de referință. Având în vedere că se apropie termenul limită de 2030 pentru limitarea încălzirii globale la 1,5°C, industria se confruntă cu o provocare majoră.

În plus, 86% dintre companii nu au un obiectiv public de eliminare treptată a cărbunelui, 94% nu au un obiectiv public privind energia regenerabilă și 92% nu au un obiectiv public privind energia electrică regenerabilă pentru lanțurile lor de aprovizionare.

Niciun brand important de modă nu dezvăluie consumul orar de energie electrică din lanțul de aprovizionare.

O parte semnificativă a mărcilor (89%) nu dezvăluie numărul de haine pe care le produc anual. Aproape jumătate (45%) nu își dezvăluie volumele de producție sau amprenta emisiilor materiilor prime.

În timp ce 58% dintre mărci dezvăluie obiectivele privind materialele durabile, doar 11% dezvăluie sursele de energie ale lanțului lor de aprovizionare, ceea ce înseamnă că hainele „durabile” ar putea fi fabricate în fabrici alimentate cu combustibili fosili.

Mărcile cu cele mai bune scoruri în 2024 sunt, în ordinea punctajului, Puma, Gucci, H&M, Champion, Hanes, Calzedonia, Intimissimi, Tezenis, Decathlon, ASICS, lululemon, Hermès și Adidas.

Accesează raportul

Share this article
Prev Post

Se întâmplă în Noua Zeelandă! Cel mai mare eveniment de mortalitate a bureţilor marini înregistrat vreodată

Next Post

“Mediterana este în flăcări”: Experții trag un semnal de alarmă cu privire la temperaturile extreme înregistrate în mare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next