Carrefour își implică partenerii în reducerea emisiilor de CO2 cu 20 de megatone până în 2030

În linie cu obiectivele sale de mediu, Grupul Carrefour își încurajează furnizorii care fac parte din Pactul Tranziției Alimentare, un angajament reciproc între Grup și principalii săi parteneri de transformare a sistemelor alimentare, să reducă cu 20 de megatone emisiile de CO2 asociate cu fabricarea și utilizarea produselor, până în 2030 (raportat la 2019).

Grupul și-a anunțat în luna octombrie 2021 obiectivul de atingere a neutralității din punct de vedere al emisiilor de carbon asociate cu activitățile sale directe, până în anul 2040. Pe lângă acest angajament, Carrefour este implicat și în reducerea emisiilor sale indirecte, asociate cu fabricarea și utilizarea produselor pe care le vinde, aceasta reprezentând cea mai mare parte a emisiilor Carrefour.

Pentru a urmări această evoluție, dar și pentru a-și implica partenerii, Carrefour lansează o platformă online colaborativă, care va permite urmărirea angajamentelor și progresul partenerilor săi în lupta împotriva încălzirii globale, precum și evidențierea acțiunile inovatoare ale acestora.

Platforma a fost dezvoltată de Grupul de Lucru dedicat Climei din cadrul Pactului Tranziției Alimentare inițiat de Carrefour, condus de PepsiCo, iar ea include participarea unor companii precum Beiersdorf, Bel, Carambar & Co, Coca-Cola, Danone, Essity, Heineken, Henkel, Innocent, JDE, Johnson & Johnson, Kellogg’s, Kimberly-Clark, L’Oréal, Mars, Nestlé, Procter & Gamble, Reckitt, Savencia, Soufflet și Unilever.

Ca parte a acestui demers, Grupul Carrefour a colaborat cu PepsiCo și cu experți independenți pe probleme de climă pentru a dezvolta metodologia de raportare, dar și platforma dedicată furnizorilor. În mai 2022, grupul va raporta primele rezultate ale acestei campanii de implicare a furnizorilor.

„Transformarea întregului lanț valoric, de la producție la raft, este atât o provocare, cât și o necesitate în lupta împotriva schimbărilor climatice. Pentru a reuși acest lucru, este esențial să ne unim forțele cu toate părțile implicate, de la parteneri, clienți și, desigur, furnizori. Această abordare este esențială ca să ne aducem la îndeplinire obiectivul de a fi lideri și de a promova tranziția alimentară pentru toți. Colaborarea cu PepsiCo și cu ceilalți peste douăzeci de furnizori în realizarea acestei platforme este un pas important care ne va duce mai aproape de îndeplinirea misiunii noastre de neutralitate a emisiilor de CO2”, a explicat Carine Kraus, Executive Director of Engagement al Carrefour Group.

„Planeta noastră se confruntă cu o criză de mediu și nu există un vaccin împotriva schimbărilor climatice. Colaborarea în sistemul alimentar este esențială pentru a aborda urgența climatică, de aceea suntem mândri să ne alăturăm eforturilor Carrefour din cadrul acestei ambițioase inițiative. Această colaborare susține angajamentul nostru de a obține zero emisii nete în operațiunile noastre globale până în 2040. Prin faptul că suntem co-președinți ai acestui grup de lucru, folosim expertiza comună în ceea ce privește reducerea emisiilor cu efect de seră pentru a progresa pe această temă critică”, a adăugat Silviu Popovici, Chief Executive Officer, PepsiCo Europe.

Angajamente de mediu ale Grupului Carrefour

Pentru a reduce cât mai mult emisiile directe care derivă din activitățile sale, Carrefour își propune să utilizeze energie electrică 100% regenerabilă pentru depozitele și magazinele sale până în 2030, să își reducă consumul de energie și să înlocuiască utilizarea agenților frigorifici nocivi. În cadrul recentei prezentări a Strategiei Digitale 2026 la Digital Day, Alexandre Bompard, CEO-ul Grupului Carrefour, a anunțat că Grupul urmărește neutralitatea emisiilor de carbon pentru toate activitățile de e-commerce până în 2030, însemnând cu 10 ani mai devreme față de obiectivul inițial. Această ambiție presupune neutralitatea impactului generat de întregul act de cumpărare, de la primul click până la livrare.

Despre Grupul Carrefour

Cu o rețea multi-format de aproximativ 13.000 de magazine în peste 30 de țări și peste 320.000 de anagajați, Grupul Carrefour este unul dintre cei mai importanți retaileri din lume. Carrefour a înregistrat vânzări brute de 78,6 miliarde euro în 2020.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Prev
Peste 850.000 lei investiți de CEZ în inițiative verzi comunitare în 2021

Peste 850.000 lei investiți de CEZ în inițiative verzi comunitare în 2021

Grija pentru mediu a companiei CEZ Romania, în 2021, s-a concretizat prin:

Next
Dorna a instalat în premieră un dispozitiv de colectare a deșeurilor pe Dâmbovița

Dorna a instalat în premieră un dispozitiv de colectare a deșeurilor pe Dâmbovița

Dorna, primul brand de apă minerală naturală din România îmbuteliat în ambalaj

You May Also Like