Aproximativ jumătate dintre membrii Generației Z și ai milenialilor (54%, respectiv 48%) spun că ei și colegii lor fac presiuni asupra angajatorilor lor pentru a lua măsuri în ceea ce privește schimbările climatice, o tendință care a crescut constant în ultimii ani. 2 din 10 membri ai Generației Z și ai milenialilor (20%, respectiv 19%) și-au schimbat deja locul de muncă sau sectorul de activitate din cauza preocupărilor legate de mediu, iar 25% intenționează să facă acest lucru în viitor.
Acestea sunt câteva dintre concluziile principale ale studiului Deloitte 2024 Gen Z și Millennial Survey realizat în rândul a aproape 23.000 de respondenți din 44 de țări din America de Nord, America Latină, Europa de Vest, Europa de Est, Orientul Mijlociu, Africa și Asia-Pacific.
Aflat la a 13-a ediție, studiul Deloitte examinează circumstanțele în evoluție care modelează locul de muncă și experiențele sociale ale acestor generații la nivel global.
Alte concluzii
Costul vieții este cea mai mare preocupare a Generației Z și a milenialilor în societate. Aproximativ 6 din 10 membri ai Gen Z (56%) și ai milenialilor (55%) trăiesc de la salariu la salariu și aproximativ 3 din 10 spun că nu se simt în siguranță financiară.
Cu toate acestea, există un optimism precaut cu privire la faptul că circumstanțele s-ar putea îmbunătăți. Aproape jumătate dintre membrii Gen Z (48%) și patru din zece mileniali (40%) se așteaptă ca situația lor financiară personală să se îmbunătățească în următorul an.
Aproape 9 din 10 membri ai generației Z și dintre mileniali spun că scopul este important pentru satisfacția lor profesională și sunt din ce în ce mai predispuși să refuze un loc de muncă sau angajatori care nu se aliniază cu valorile lor.
Din ce în ce mai mult, aceste generații sunt dispuse să refuze taskuri și angajatori din motive etice sau pe baza convingerilor personale – jumătate din Gen Z (50%) și puțin peste patru din 10 mileniali (43%) au refuzat taskuri de serviciu.
Printre motivele pentru care au respins un angajator sau o sarcină de serviciu se numără factori precum impactul negativ asupra mediului sau practicile neincluzive, precum și factori mai personali, cum ar fi lipsa de sprijin pentru bunăstarea mentală a angajaților și echilibrul dintre viața profesională și cea privată.
Acest echilibru rămâne prioritatea principală atât pentru Gen Z, cât și pentru mileniali atunci când aleg un angajator. Capacitatea de a menține un echilibru pozitiv între viața profesională și cea privată este, de asemenea, principalul aspect pe care aceștia îl admiră la colegii lor, cu mult peste alți indicatori tradiționali ai succesului, cum ar fi titlurile profesionale și starea materială.
Cu toate acestea, mulți nu reușesc să atingă echilibrul pe care îl caută, iar asta contribuie în mare măsură la nivelul lor de stres, alimentat în mod semnificativ de orele lungi de lucru.
Protejarea mediului este considerată de Gen Z și mileniali ca fiind provocarea societală în care întreprinderile au cea mai mare oportunitate și influența necesară pentru a impulsiona schimbarea. Și, având în vedere că aproximativ 6 din 10 (62% Gen Z și 59% mileniali) declară că s-au simțit neliniștiți sau îngrijorați de schimbările climatice în ultima perioadă, membrii celor două generații se folosesc de deciziile lor profesionale și de comportamentul lor de consum pentru a face presiuni în favoarea acțiunii.
În calitate de consumatori, ambele generații sunt dispuse într-un procent de aprox. 64% să plătească mai mult pentru a achiziționa produse sau servicii sustenabile din punct de vedere ecologic. Și mulți iau măsuri personale sau intenționează să o facă în viitor, cum ar fi evitarea fast fashion, reducerea călătoriilor cu avionul, adoptarea unei diete vegetariene sau vegane sau achiziționarea de vehicule electrice.
Așa cum sunt definiți în cadrul studiului, respondenții din Generația Z s-au născut între ianuarie 1995 și decembrie 2005, iar respondenții mileniali s-au născut între ianuarie 1983 și decembrie 1994.
Accesează Deloitte 2024 Gen Z și Millennial Survey.
Sursa foto: Deloitte