Companii responsabile față de mediu și oameni

Cum își reduce Unilever amprenta de carbon a paginilor sale web

Site-urile și paginile web au amprentă de carbon, multe emisii provenind din energia electrică folosită pentru a le alimenta, așa încât Unilever și-a evaluat prezența online și a implementat o serie de măsuri în direcția sustenabilității digitale.

Cercetătorii Universității din Lancaster estimează că sectorul TIC este responsabil pentru aproximativ 2,1 – 3,9% din emisiile globale, un procent similar cu cel al industriei aviatice mondiale.

  • Green hosting

Toate website-urile Unilever se află pe Netlify, care utilizează Google Cloud și Amazon Web Services ca furnizori de cloud. Google Cloud este un furnizor de găzduire web complet ecologic. Acest lucru înseamnă că energia cu care funcționează centrele lor de date și care găzduiește site-urile noastre este generată din surse curate și sustenabile, cum ar fi energia eoliană, solară sau hidroelectrică. Amazon Web Services intenționează să utilizeze 100% energie regenerabilă până în 2025.

    • Reducerea încărcării energetice a imaginilor

    Imaginile sunt cel mai popular tip de resursă de pe internet. Acestea sunt, de asemenea, cele mai mari din punct de vedere al consumului de date și de energie. Pentru a reduce această încărcare, Unilever salvează imaginile în WebP în locul unor formate mai vechi, cum ar fi JPEG și PNG. Acest lucru permite ca imaginile să fie comprimate în fișiere de dimensiuni mai mici, care utilizează cu până la 30% mai puține date decât un JPEG, fără a pierde din calitatea imaginii.

    • Vizualizarea în „modul întunecat” de economisire a energiei

    Unilever.com oferă vizitatorilor opțiunea de comutare la modul de vizualizare a site-ului în modul întunecat – economisind până la 42% din energia ecranului atunci când site-ul este vizualizat pe un ecran OLED, folosit de majoritatea telefoanelor mobile, deoarece utilizează mai puține date și se încarcă mai repede. Modul întunecat ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea accesibilității, deoarece creează mai puțină presiune asupra ochilor.

    • Adăugarea unui buton de redare/pauză la videoclipuri

    Unilever.com are un buton de redare/pauză pentru videoclipurile încărcate. Anumite videoclipuri se derulează în continuare automat, consumând energie. Compania și-a propus să găsească modalități de optimizare a conținutului video și, acolo unde este posibil, să înlocuiască videoclipurile cu animații, ilustrații și imagini statice.

    • Design eco-friendly

    Cu cât o pagină web este mai complexă, cu atât este nevoie de mai multă energie pentru trimiterea și procesarea datelor. Unilever vizează optimizarea paginilor și atingerea unui consum de 1,5 MB pentru fiecare pagină (media globală este de 2,4 MB).

    Sursa foto: Unilever

    Share this article
    Prev Post

    CEO Build: 48 de lideri de business s-au alăturat ENGIE și Habitat for Humanity în finalizarea unor locuințe sociale

    Next Post

    9 din 10 companii britanice doresc un sprijin guvernamental mai mare pentru decarbonizare

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    Read next