Companii responsabile față de mediu și oameni

D-ticket, abonamentul lunar de transport de 49 de euro din Germania, contribuie cu succes la reducerea emisiilor

Lansat în mai 2023, ”D-Ticket” (”Deutschlandticket”) le permite germanilor să călătorească cu mijloacele de transport în comun locale și regionale ori de câte ori vor.

Potrivit directorului general al DB Regio, Evelyn Palla, “Deutschlandticket”, în valoare de 49 de euro pe lună, a dus la o creștere cu 25% a numărului de pasageri care folosesc serviciile regionale ale companiei feroviare naționale Deutsche Bahn.

Comparând numărul de călători cu luna aprilie, “Deutschlandticket” este „deja un mare succes”, a declarat Palla pentru ziarul german RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND), fapt confirmat și de ministrul german al transporturilor, Volker Wissing.

Statisticile Deutsche Bahn arată că de la 1 mai 2023 germanii folosesc biletul D-Ticket pentru a călători „pe distanțe semnificativ mai lungi”, dar, spune Palla, „faptul că trenurile au fost mai pline în lunile mai și iunie decât în aprilie se datorează, de asemenea, sărbătorilor legale și sezonului de vacanță”. „Cele aproape trei luni de Deutschlandticket nu sunt încă suficiente pentru a avea o imagine exactă”.

Cu toate acestea, cifrele arată o tendință promițătoare. În mai puțin de trei luni de la introducerea sa, transportul public local (ÖPNV) a înregistrat aproape 1 milion de clienți noi. „Asta înseamnă că nu e vorba doar de o utilizare ocazională, ci de una zilnică.” a punctat Volker Wissing.

Germania nu este la prima încercare de stimulare a utilizării transportului în comun. În cadrul unei campanii similare de stimulare a transportului în comun desfășurate în iunie-august 2022, s-au vândut 52 de milioane de abonamente la prețul de 9 euro/lună, cu beneficii semnificative pentru climă, evitându-se aproximativ 1,8 milioane de tone de emisii de CO2, scrie Euronews.

Cheltuielile suportate de statul german s-au dovedit însă prea mari pentru ca oferta să fie prelungită, astfel că temerile legate de nesustenabilitatea noului abonament, de 49 de euro, au fost firești.

Ministrul german al transporturilor s-a arătat totuși optimist: cu cât sunt mai mulți abonați, cu atât mai ieftin va fi Deutschlandticket pe termen lung. „Trebuie să ne asigurăm că tot mai mulți oameni folosesc permanent abonamentul.”

Share this article
Prev Post

E-mobility în România: 22% dintre respondenți sunt conștienți că furnizorii de energie oferă soluții de e-mobilitate – Studiu E.ON

Next Post

ROCA Agri RDF publică primul său Raport Anual de Sustenabilitate, cu accent pe dezvoltarea agriculturii sustenabile în România

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next