Companii responsabile față de mediu și oameni

Fii omul lui, nu stăpânul lui! – campanie Red Panda care responsabilizeză iubitorii de animale din România

Asociația Red Panda a demarat cu sprijin de la bugetul local al Municipiului București campania „Fii omul lui, nu stăpânul lui!”, cu scopul de a-i ajuta pe posesorii de animale de companie să adopte atitudinea și comportamentul corecte față de prietenii lor necuvântători.

În cadrul campaniei, susținută de website-ul omresponsabil.ro, aparținătorii de animale vor afla care sunt principalele nevoi ale animalelor de companie și cum să aibă grijă de ele într-un mod responsabil: de ce este importantă și benefică sterilizarea și microciparea animalelor, ce înseamnă o îngrijire medicală corectă, care sunt obligațiile legale ale deținătorilor de câini și pisici etc. 

Până pe 10 noiembrie, Red Panda va organiza o serie de acțiuni online și offline în București, unde oamenii vor primi recomandări și sfaturi de la medici veterinari și alți specialiști preocupați de bunăstarea animăluțelor.

„Un câine, o pisică, un hamster sau orice alt animal de companie nu reprezintă o jucărie, un accesoriu sau un moft de moment. Sunt ființe vii care, asemeni nouă, au nevoie de iubire, îngrijire, atenție. Într-un cuvânt: de tine! De aceea, ne dorim ca prin această campanie de comunicare oamenii să primească informații verificate, valide despre sterilizare, microcipare, și despre crearea atașamentului dintre aparținători și animalele lor de companie. Până la urmă, să ai un animal de companie înseamnă o asumare și o responsabilitate pe termen lung” spune Raluca Simion, coordonator proiect la Asociația Red Panda.

România are printre cele mai mari populații de animale de companie din UE (42% din gospodăriile din toata țara având un animal de companie), conform celui mai recent studiu al Industriei Europene a Hranei pentru Animale. Chiar și așa, o parte dintre aparținătorii de la noi din țară văd câinii sau pisicile din gospodării cu rol exclusiv de paznic, nu ca membrii ai familiilor, ceea ce produce comportamente agresive sau neadecvate. Mai mult, lipsa de informare a deținătorilor de animale de companie poate duce la creșterea necontrolată a populației de câini și pisici fără stăpân, dar și la suferința animalelor de companie (pierderi, îmbolnăviri etc).

Campania face parte din proiectul „Fii un stăpân responsabil”, care se va derula până la finalul anului 2023. Valoarea finanțării nerambursabile aprobate de Primăria București este de 149.978 lei.

Citeste și care sunt proiectele de mediu și protecția animalelor finanțate de Primăria București în sesiunea 2023

Share this article
Prev Post

Primul tren cu hidrogen din Orientul Mijlociu va fi testat în Regatul Arabiei Saudite

Next Post

ÖBB: Noua generație Nightjet, viitorul călătoriilor cu trenul de noapte. „A lua trenul înseamnă a proteja mediul”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read next